Перша поромна лінія оголосила, що не допускатиме на борт автомобілі з електричною, гібридною та водневою силою. Хавіла Кіструтен з Норвегії виправдовує цю заборону міркуваннями безпеки. Занепокоєння пов’язане із спалахом можливої пожежі на кораблі та труднощами у проведенні операцій з гасіння пожежі.
Норвезька поромна лінія Havila Kystruten, що курсує між містами Кіркенес і Берген, оголосила, що не прийматиме на борт своїх кораблів електричні, гібридні та водневі автомобілі, а лише автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння. Виконавчий директор компанії Бент Мартіні сказав, що рішення було прийнято після аналізу ризиків сторонньою компанією Proactima.
Електромобілів на борту порома немає
Рішення норвезького судновласника пов’язане з ризиком, який можуть викликати електромобілі у разі пожежі на поромі. Передбачається, що батарея такого автомобіля горить при такій високій температурі, що загасити виниклу пожежу вкрай складно, що може загрожувати людям на кораблі.
– Можлива пожежа в електричних, гібридних або водневих автомобілях вимагатиме сторонніх рятувальних робіт і може становити загрозу для людей на борту та суден. Ми серйозно ставимося до безпеки, і це, очевидно, ризик, на який ми не готові йти ні за яких обставин.
Наразі Хавіла Кіструтен працює над рішеннями, які могли б мінімізувати ризик перевезення транспортних засобів, що не працюють на двигунах внутрішнього згоряння, у майбутньому.
ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ: Це має бути революція на дорогах. Комісар ЄС попереджає про “гігантський збій”
Пожежі, які важко загасити
Минулого року на борту порома з Емдена, Німеччина, до Девісвіля, Канада, спалахнула пожежа, в результаті якої згоріло майже 4000 будинків. авт. На борту перебували електрокари, що завадило надзвичайникам вжити ефективних заходів. Зрештою 22 члени екіпажу були евакуйовані, а вогонь вдалося самостійно загасити. Невідомо, чи стала ця подія безпосередньою причиною оцінки ризику Хавіли Кіструтен, але з тих пір у галузі зросла стурбованість щодо безпеки транспортування електричних, гібридних і водневих автомобілів.
Рішення компанії може бути особливо проблематичним для самих норвежців. На початку січня Норвезька дорожня федерація (OFV) повідомила, що частка проданих електромобілів зросла до 79,3 відсотка. усіх зареєстрованих автомобілів у Норвегії у 2022 році з 65 відсотками. у 2021 році. Це означає, що Норвегія лідирує у світі за часткою електромобілів у загальній кількості всіх транспортних засобів на дорогах. Купувати такі автомобілі жителів країни стимулюють щедрі державні субсидії.
Основне джерело фото: Shutterstock