Дія художниці XVII століття Артемізії Джентілескі переживає реконструкцію, що дозволить реставраторам мистецтва не лише показати те, що було цензуровано століттями тому. Він також має відповісти на низку запитань про творчість художниці, яку сьогодні цінують не лише за творчість, а й за її життєву позицію.
Картина «Алегорія схильності» Артемізії Джентілескі, що належить музею Каса Буонарроті у Флоренції, була написана на замовлення Мікеланджело Буонаротті, племінника Мікеланджело, в 1616 році. Його вважають автопортретом художника. Зараз тут триває ремонт, який, як очікується, триватиме півроку. Фахівці проводять дослідження роботи в години роботи музею та запрошують відвідувачів поставити запитання, повідомила журналістам Крістіна Ачідіні, президент Casa Buonarroti.
Цифрова версія картини Артемізії Джентілескі покаже те, що було під цензурою кілька століть тому
Реставратор Елізабет Вікс, яка очолює дослідження, наголошує, що метою реставрації є усунення пошкоджень, а також досягнення невидимих попередніх шарів картини. Все це стане можливим завдяки новітнім технологіям. Консерватори використовують, серед іншого, інфрачервоне випромінювання, рефлексографія, рентген та багатоспектральне зображення. Одним із слідів внесених змін є драпірування, яке було зафарбовано приблизно через 70 років після написання картини так, що вона закривала груди портретованої жінки.
Елізабет Вікс під час реставрації картини Артемізії ДжентілескіЕндрю Медічіні / AP / East News
Фізичне видалення намальованої вуалі неможливо, оскільки це може пошкодити оригінальну картину. Тому буде створена його цифрова версія, а технологія – в т.ч. завдяки аналізу мазків пензля художниці або використаних нею пігментів – це дозволить вам досягти прихованих шарів роботи.
Дослідження іміджу Джентілескі принесло сюрпризи
«Чим Джентілескі був таким добрим?» Чому він був кращим за своїх конкурентів? «Ось деякі з питань, на які ми хочемо відповісти», — сказала Марджі Маккіннон, співзасновник Calliope Arts, фонду, який спонсорує дослідження.
За словами Елізабет Вікс, попередні реставраційні роботи вже принесли два сюрпризи. Фотографія картини зі стелі, де вона раніше була поміщена в позолочену раму, показала, що вона на 23 см ширша і на 6 см вища, ніж вважалося раніше. Більше того, аналіз показує, що попередню реставрацію робота зазнала, ймовірно, у 1960-х роках. Однак поки не знайдено жодних документів, що підтверджують цю гіпотезу.
Цифрова версія відреставрованої картини буде представлена на виставці після реставрації, яка триватиме до квітня 2023 року. Дослідження проводяться в рамках проекту «Полин зблизька».
ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ: Розпис прахом покійного. Так британська артистка вшанувала пам’ять свого батька
Незвичайне життя Артемізії Джентілескі
Артемізія Джентілескі, яка народилася в 1593 році, була однією з перших успішних жінок-художниць. Її роботи порівнюють з роботами Караваджо. Вона здобула популярність ще за життя. Летиція Тревес, куратор присвяченої їй виставки в Національній галереї в Лондоні, в інтерв’ю The New Yorker назвала її “загальноєвропейською знаменитістю”.
Джентілескі також є однією з ікон жіночої емансипації. Її картину «Сусанна і старці», тема якої взята з Книги Даниїла в Старому Завіті, називають новаторською в історії мистецтва: ніхто раніше не представляв сексуальне насильство з точки зору жертви. Джентілескі було 17 років, коли вона намалювала цю картину. Крім того, коли їй було 17 років, її зґвалтував один із вчителів. Невдовзі після суду, на якому вона свідчила проти ґвалтівника з мотузками, обв’язаними навколо її пальців, поступово затягуючими, щоб «перевірити її справедливість», вона переїхала з Риму до Флоренції.
Вона стала першою жінкою у Флорентійській академії. Будучи ще зовсім юною людиною, вона мала можливість познайомитися з найвидатнішими постатями Флоренції того часу. Їй доручили намалювати «Алегорію нахилу» у віці 22 років. Як зазначає AP, дослідження творчості Джентілескі проводяться в той час, коли її «внесок в мистецтво італійського бароко знову привертає увагу в епоху #MeToo, як через її мистецькі досягнення, так і через її вихід у світ мистецтва, де домінують чоловіки, після її зґвалтував один із її вчителів мистецтва».
ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ: Найбільший аукціон мистецтва в історії. Картинки, в т.ч. Ван Гог, Клімт і Моне, проданий за 1,5 мільярда доларів
The Art Newspaper, Associated Press
Основне джерело фото: Ендрю Медічіні / AP / East News