Більшість людей все частіше вибирають Санкт-Петербург для життя. Що, отже, несе у себе розширення території міста за рахунок будівництва нових комфортабельних житлових мікрорайонів.
І, звичайно, невід’ємною частиною таких районів Пітера стає питання транспортного навантаження, яке і так загострене до краю.
Тому для зниження руху на дорогах, мостах та зменшення інтенсивності заторів, насамперед у піковий час, було вирішено збільшити площу покриття метро.
Таким чином, схема метрополітену продовжує і надалі трансформуватися: діючі гілки подовжуватимуться і відкриються додаткові станції.
План розвитку до 2030 року
Поступове розширення карти метро Пітера спостерігається від початку роботи метрополітену, який датується 1955 роком. Трансформація метро не припиняється ні на хвилину внаслідок зростання попиту на нові лінії через збільшення населення міста.
На сьогоднішній день є 2 головні документи, що регулюють процес розширення метро. До них відносяться Генеральний план та Програма Розвитку транспортної системи Санкт-Петербурга зі всілякими змінами та доповненнями.
Згідно з цими документами, і відбувається процес, який передбачає розробку подальшого розвитку метро. Карта регулярно переглядається та видозмінюється з урахуванням нових віянь. Нещодавнє коригування датується груднем 2018 року.
Незважаючи на те, що попередні роки швидкістю розширення розв’язки метрополітену не тішили мешканців північної столиці, зараз роботи помітно активізувалися.
Кіровсько-Виборзька лінія пітерського метрополітену відгалужуватиметься в північну сторону від станції «Політехнічна», і буде простягатися практично до селища, розташованого у Всеволожському районі.
Пізніше червона лінія продовжуватиме збільшувати свою протяжність у південний бік Пальміри: від метро «Проспект Ветеранів» і далі до заповітної станції «Пулково». Це допоможе розвантажити автошлях до аеропорту.
Московсько-Петроградську лінію метрополітену зміни не торкнуться. Станції «Новокрестовська» та «Бігова», що належать до Невсько-Василеострівської лінії, були введені в експлуатацію влітку 2018 року. І далі цей напрямок продовжується розширюватися: у планах ще відкриття 6 точок до самого кінця.
Щодо четвертої лінії метрополітену, то з 2025 року планується доповнити її новою точкою – станцією «Кудрово». П’яту лінію метро Пітера у 2025 році планують збільшити та протягнути у північному напрямку.
До 2025 року, згідно з планом розвитку транспортної інфраструктури спб, буде введено в експлуатацію додаткові станції на шостій лінії. Початок гілка метрополітену візьме на північно-східній стороні міста та простягнеться на південно-західну.
Починаючи з 2026 року, влада північної столиці планує розпочати будівництво кільцевої лінії метрополітену (або сьомої), яка почнеться від Яніно і закінчиться в Сосновій галявині.
Як від початку і планувалося, до 2024 року запрацюють станції, які будуються на сьогоднішній день: «Путилівська», «Південно-Західна» та «Гірський інститут» 2026 року передбачається відкриття ще трьох додаткових зупинок. Буде введено в дію електродепо.
У 2028 році Фрунзенсько-Приморська лінія продовжить видозмінюватися і простягнеться до самого «Шувалівського проспекту», де на неї чекає перетин з третьою лінією.
У 2029 році планується ввести в дію чотири зупиночні пункти коричневої лінії, а вже на 2030 додатково ввести в дію ще дев’ять зупинок.
Після закінчення будівництва та початку роботи додаткових зупинкових пунктів, у СПб налічуватиметься 93 станції.
Нові станції метро
У 2023 році на схемі транспортної системи СПб виникнуть додаткові станції, будівництво яких буде важким і тривалим через глибоке їхнє закладання. Але їхнє відкриття дозволить знизити рух наземного транспорту.
Південно-Західна
Південно-Західна станція стане продовженням шостої лінії, простягнеться у бік південного сходу від центральної частини і стане кінцевою зупинкою Тому на ній передбачено 2 відстійні та 2 відстійно-оборотні шляхи.
Час запуску додаткових точок зупинки постійно змінювалося: спочатку проект був 2022 рік, після – 2023 рік. Далі проникли відомості, що роботи завершаться лише до 2024 року, але через деякий час все знову змінилося і терміни повернулися до колишньої дати – 2023 рік.
Незважаючи на активний початок будівництва у 2013 році, два роки роботи не велися через організацію Кубка світу ФІФА. І лише у 2015 році активізувалося будівництво.
Що стосується дизайну вестибюлів, то за затвердженим планом він буде витриманий у стилі футуризму і матиме арки з металу.
Гірський інститут
Раніше останнім пунктом на четвертій лінії вважалася «Спаська», але з удосконаленням схеми в 2023 році нею замінить «Гірський інститут», яка збільшить протяжність лінії у бік північного заходу від центру міста.
Офіційна назва була заявлена ще у 2014 році. І, незважаючи на те, що вона не виходить на бік інституту, але саме він став прототипом її найменування.
Згідно з затвердженим проектом, «Гірський інститут» вміщатиме 2 місткі зали, виконаних у білих і коричневих тонах. При цьому один із них розміщуватиметься на поверсі під номером один, тоді як друга зала на глибині 30-40 м, а самі перегонні тунелі ще нижчі – до 70 м. Шлях проходить під основним руслом річки Пітера.
Як уже говорилося, нові пункти зупинок вважаються спорудами глибокого закладання, тому на їхнє будівництво витрачається приблизно до 5 років. В результаті тендерних процесів терміни постійно коригувалися: спорудження об’єктів розпочалося лише у 2017 році, незважаючи на готовність майданчика у 2014 році.
Спочатку відкриття станції планувалося на 2015 рікдалі терміни скоригувалися на 2018 через мундіаль, після чого дати переносилися ще кілька разів.
Згодом, після низки змін, все ж таки зупинилися на 2024 році, але при благополучному результаті та своєчасному фінансуванні передбачається відкриття все ж таки влітку 2023 року, як і було, передбачено раніше.
Згодом у планах відкрити ТПУ на сьому лінію, де для трансферту передбачаються переходи над залізничним шляхом.
Путилівська
Путилівську станцію планують зробити пересадковою, завдяки чому з’явиться можливість перейти або вийти в мегаполіс через хол «Кіровський завод», розташований у південно-західному торці.
“Путилівська” за всю історію метрополітену Північної Пальміри виявиться першим зупинковим пунктом, що має 2 каскади ескалаторів.. Що ж до назви, то вона невідривно від імені самого Кіровського заводу, який до 1922 року іменувався Путиловським.
Завдяки запуску станції збільшиться протяжність коричневої лінії метрополітену в південно-західну сторону, що позитивно позначиться на Красносільському районі, який збільшився і продовжує розширювати свої межі.
Карта-схема метро Санкт-Петербурга 2023
З урахуванням всіх коригувань карта-схема метро Санкт-Петербурга 2023 виглядає наступним чином:
Більшість людей все частіше вибирають Санкт-Петербург для життя. Що, отже, несе у себе розширення території міста за рахунок будівництва нових комфортабельних житлових мікрорайонів.
І, звичайно, невід’ємною частиною таких районів Пітера стає питання транспортного навантаження, яке і так загострене до краю.
Тому для зниження руху на дорогах, мостах та зменшення інтенсивності заторів, насамперед у піковий час, було вирішено збільшити площу покриття метро.
Таким чином, схема метрополітену продовжує і надалі трансформуватися: діючі гілки подовжуватимуться і відкриються додаткові станції.
План розвитку до 2030 року
Поступове розширення карти метро Пітера спостерігається від початку роботи метрополітену, який датується 1955 роком. Трансформація метро не припиняється ні на хвилину внаслідок зростання попиту на нові лінії через збільшення населення міста.
На сьогоднішній день є 2 головні документи, що регулюють процес розширення метро. До них відносяться Генеральний план та Програма Розвитку транспортної системи Санкт-Петербурга зі всілякими змінами та доповненнями.
Згідно з цими документами, і відбувається процес, який передбачає розробку подальшого розвитку метро. Карта регулярно переглядається та видозмінюється з урахуванням нових віянь. Нещодавнє коригування датується груднем 2018 року.
Незважаючи на те, що попередні роки швидкістю розширення розв’язки метрополітену не тішили мешканців північної столиці, зараз роботи помітно активізувалися.
Кіровсько-Виборзька лінія пітерського метрополітену відгалужуватиметься в північну сторону від станції «Політехнічна», і буде простягатися практично до селища, розташованого у Всеволожському районі.
Пізніше червона лінія продовжуватиме збільшувати свою протяжність у південний бік Пальміри: від метро «Проспект Ветеранів» і далі до заповітної станції «Пулково». Це допоможе розвантажити автошлях до аеропорту.
Московсько-Петроградську лінію метрополітену зміни не торкнуться. Станції «Новокрестовська» та «Бігова», що належать до Невсько-Василеострівської лінії, були введені в експлуатацію влітку 2018 року. І далі цей напрямок продовжується розширюватися: у планах ще відкриття 6 точок до самого кінця.
Щодо четвертої лінії метрополітену, то з 2025 року планується доповнити її новою точкою – станцією «Кудрово». П’яту лінію метро Пітера у 2025 році планують збільшити та протягнути у північному напрямку.
До 2025 року, згідно з планом розвитку транспортної інфраструктури спб, буде введено в експлуатацію додаткові станції на шостій лінії. Початок гілка метрополітену візьме на північно-східній стороні міста та простягнеться на південно-західну.
Починаючи з 2026 року, влада північної столиці планує розпочати будівництво кільцевої лінії метрополітену (або сьомої), яка почнеться від Яніно і закінчиться в Сосновій галявині.
Як від початку і планувалося, до 2024 року запрацюють станції, які будуються на сьогоднішній день: «Путилівська», «Південно-Західна» та «Гірський інститут» 2026 року передбачається відкриття ще трьох додаткових зупинок. Буде введено в дію електродепо.
У 2028 році Фрунзенсько-Приморська лінія продовжить видозмінюватися і простягнеться до самого «Шувалівського проспекту», де на неї чекає перетин з третьою лінією.
У 2029 році планується ввести в дію чотири зупиночні пункти коричневої лінії, а вже на 2030 додатково ввести в дію ще дев’ять зупинок.
Після закінчення будівництва та початку роботи додаткових зупинкових пунктів, у СПб налічуватиметься 93 станції.
Нові станції метро
У 2023 році на схемі транспортної системи СПб виникнуть додаткові станції, будівництво яких буде важким і тривалим через глибоке їхнє закладання. Але їхнє відкриття дозволить знизити рух наземного транспорту.
Південно-Західна
Південно-Західна станція стане продовженням шостої лінії, простягнеться у бік південного сходу від центральної частини і стане кінцевою зупинкою Тому на ній передбачено 2 відстійні та 2 відстійно-оборотні шляхи.
Час запуску додаткових точок зупинки постійно змінювалося: спочатку проект був 2022 рік, після – 2023 рік. Далі проникли відомості, що роботи завершаться лише до 2024 року, але через деякий час все знову змінилося і терміни повернулися до колишньої дати – 2023 рік.
Незважаючи на активний початок будівництва у 2013 році, два роки роботи не велися через організацію Кубка світу ФІФА. І лише у 2015 році активізувалося будівництво.
Що стосується дизайну вестибюлів, то за затвердженим планом він буде витриманий у стилі футуризму і матиме арки з металу.
Гірський інститут
Раніше останнім пунктом на четвертій лінії вважалася «Спаська», але з удосконаленням схеми в 2023 році нею замінить «Гірський інститут», яка збільшить протяжність лінії у бік північного заходу від центру міста.
Офіційна назва була заявлена ще у 2014 році. І, незважаючи на те, що вона не виходить на бік інституту, але саме він став прототипом її найменування.
Згідно з затвердженим проектом, «Гірський інститут» вміщатиме 2 місткі зали, виконаних у білих і коричневих тонах. При цьому один із них розміщуватиметься на поверсі під номером один, тоді як друга зала на глибині 30-40 м, а самі перегонні тунелі ще нижчі – до 70 м. Шлях проходить під основним руслом річки Пітера.
Як уже говорилося, нові пункти зупинок вважаються спорудами глибокого закладання, тому на їхнє будівництво витрачається приблизно до 5 років. В результаті тендерних процесів терміни постійно коригувалися: спорудження об’єктів розпочалося лише у 2017 році, незважаючи на готовність майданчика у 2014 році.
Спочатку відкриття станції планувалося на 2015 рікдалі терміни скоригувалися на 2018 через мундіаль, після чого дати переносилися ще кілька разів.
Згодом, після низки змін, все ж таки зупинилися на 2024 році, але при благополучному результаті та своєчасному фінансуванні передбачається відкриття все ж таки влітку 2023 року, як і було, передбачено раніше.
Згодом у планах відкрити ТПУ на сьому лінію, де для трансферту передбачаються переходи над залізничним шляхом.
Путилівська
Путилівську станцію планують зробити пересадковою, завдяки чому з’явиться можливість перейти або вийти в мегаполіс через хол «Кіровський завод», розташований у південно-західному торці.
“Путилівська” за всю історію метрополітену Північної Пальміри виявиться першим зупинковим пунктом, що має 2 каскади ескалаторів.. Що ж до назви, то вона невідривно від імені самого Кіровського заводу, який до 1922 року іменувався Путиловським.
Завдяки запуску станції збільшиться протяжність коричневої лінії метрополітену в південно-західну сторону, що позитивно позначиться на Красносільському районі, який збільшився і продовжує розширювати свої межі.
Карта-схема метро Санкт-Петербурга 2023
З урахуванням всіх коригувань карта-схема метро Санкт-Петербурга 2023 виглядає наступним чином: