Менш ніж за місяць почнуть посилювати штрафи для водіїв, які порушують правила. За деякі правопорушення можна буде отримати до 15 штрафних балів за один раз, а водії, які вчинять одне й те саме правопорушення протягом двох років, будуть глибше лізти в гаманець. Також зникнуть коефіцієнти, що зменшують штрафні бали.
Зміни до Закону про дорожній рух та деякі інші акти, за деякими винятками, набули чинності з початку 2022 року. Нові положення з 1 січня ц.р. збільшив розмір штрафу, який може бути накладений у провадженні щодо квитків – з 500 злотих до 5000 злотих злотих, а при множинності правопорушень – до 6000 злотих. злотий. З 17 червня – відповідно до поправок – страхові компанії отримали доступ до інформації про штрафи та штрафні бали. Таким чином, можна буде прив’язати квитки та штрафні бали до ставок цивільно-правової відповідальності.
З 17 вересня на водіїв чекають нові зміни. – Ці зміни набудуть чинності 17 вересня, тому що це змінений Закон про дорожній рух, який діє з 1 січня цього року. Поправка до положення, що стосується нового тарифу штрафних балів, є посиланням на законодавчі положення. Це другий етап імплементації норм, спрямованих на підвищення безпеки дорожнього руху, зазначив заступник міністра інфраструктури Рафал Вебер.
– З 1 січня набули чинності та діють зміни щодо підвищення розміру штрафів за ці правопорушення. Зараз ми маємо справу з дуже сильною тенденцією до зниження кількості жертв ДТП. Якщо порівнювати перші сім місяців цього року з аналогічним періодом минулого року, то ми маємо справу зі зниженням смертності на дорогах більш ніж на 12%, – додав він.
Штрафні бали – зміни
З 17 вересня ц.р. за порушення ПДР водій зможе отримати до 15 штрафних балів, зараз максимальна кількість балів за деякі правопорушення становить 10. У новому переліку штрафних балів перераховані правопорушення, за які водій зможе отримати 15 штрафних балів один раз.
Серед них немає можливості поступитися дорогою пішоходам на або на смугах. Стільки ж штрафних балів отримає водій, який: не зупинився для перевірки та втік; призведе до ДТП; призведе до катастрофи наземного руху; керує транспортним засобом у стані алкогольного сп’яніння або схожих на нього речовин; керує транспортним засобом у стані сп’яніння або в стані наркотичного сп’яніння; об’їжджати транспортний засіб, який рухався в попутному напрямку, але зупинився, щоб поступитися пішоходам; обганяє на пішохідному переході та безпосередньо перед ними.
Вебер підкреслив, що буде збільшено кількість штрафних балів за найсерйозніші порушення ПДР. – Все це призведе до того, що водій, який порушує правила, буде набирати більше штрафних балів і, що важливо, через два роки після вчинення правопорушення – відсіюватиметься, – зазначив він.
– Ми продовжуємо цей термін, щоб страх втратити водійські права за найсерйозніші порушення був ще сильнішим. Наша мета одна, ліквідація зухвалих водіїв, ліквідація п’яних піратів за кермом. Ми не хочемо таких людей на польських дорогах, вони становлять величезну загрозу в дорожньому русі. Чим менше їх буде, тим спокійніше, безпечніше і впевненіше почуватимуться інші, а це призведе до радикального покращення безпеки дорожнього руху, – оцінив заступник голови Міністерства інфраструктури.
Навчання зниженню штрафних балів
Ще однією зміною стане скасування навчання, після якого кількість балів, які отримує водій, зменшили. Заступник міністра інфраструктури пояснив, що ці курси проводять Воєводські центри дорожнього руху.
– Я знаю, що СЛОВА зараз в облозі, тому що водії знають, що ця можливість скоро закінчиться, і вони усувають ці точки, поки можуть. Ці зустрічі є навіть гібридними за своєю природою, тож ви навіть можете підключитися з місця свого проживання та провести віртуальну співбесіду з психологом і поліцейським, сказав Вебер.
– Вигода від цього, коли справа доходить до того, щоб водій усвідомив, що він загрожує іншому, невелика, отже, рішення не допустити скасування штрафних балів. Кожен, хто сідає за кермо, повинен усвідомлювати, що він несе відповідальність не тільки за себе, за пасажирів свого транспортного засобу, а й за всіх інших, будь то водій, який їде з зустрічного боку, чи це пішохід, який переходить вулицю. дорога або велосипедист, який їде вздовж велосипедної доріжки або узбіччя. Ми справді маємо усвідомлювати, що поспіх, алкоголь, бравада та важка нога не є добрим порадником, – підкреслив заступник очільника Мінінфраструктури.
Вищі штрафи
Згідно з положеннями, з 17 вересня також удвічі збільшуються штрафи для водіїв, які протягом двох років скоїли те саме правопорушення. «Водій транспортного засобу, покараний за порушення, передбачене ст. 86 § 1a і 2, ст. 86b § 1, ст. 87 § 1 ст. 92 § 2, ст. 92a § 2, ст. 92b, ст. 94 § 1 або статті 97a, який вчинив той самий злочин протягом двох років з моменту останнього остаточного покарання, накладається штраф у розмірі не менше ніж подвійний нижній ліміт законодавчого ризику”, – йдеться в законі.
Підвищені штрафи будуть застосовуватися до водіїв, які порушують заборону на об’їзд покинутих шлагбаумів чи напівшлагбаумів і в’їзд на переїзд, якщо виїзд із них розпочався або підйом не завершено. Подібно буде і при в’їзді на перехід, якщо з іншого боку немає місця для продовження руху. У разі рецидиву за вищевказані порушення водії платитимуть не 2000 злотих, а подвійну ставку – 4000 злотих.
Ось перелік інших правопорушень, на які поширюватиметься норма про рецидив:
– ненадання дороги пішоходам на пішохідному переході або заході на нього,
– водій транспортного засобу, який повертає на поперечну дорогу, не зможе дати дорогу пішоходу, який переходить дорогу, на яку він виїжджає,
– не надання переваги в русі пішоходам під час переходу тротуару чи пішохідної доріжки або під час руху по площі, де на одній поверхні відбувається рух пішоходів і транспортних засобів,
– ненадання водієм транспортного засобу переваги в русі пішоходам при включенні в рух транспорту,
– ненадання дороги пішоходам під час руху транспортного засобу заднім ходом,
– ненадання водієм транспортного засобу переваги в русі пішоходам у житловій зоні,
– не зупинити транспортний засіб для того, щоб дати можливість інваліду за спеціальним знаком або особі з видимими обмеженнями пересування перетнути дорогу,
– обгін транспортного засобу на пішохідному переході або безпосередньо перед ним, де рух не регулюється,
– ухилення від транспортного засобу, який їхав у попутному напрямку, але зупинився, щоб дати дорогу пішоходу,
– порушення заборони руху тротуаром або пішохідним переходом,
Ризик вищезгаданих правопорушень становить 1500 злотих. Ці суми зростуть до 3000 злотих у разі рецидиву. Крім того, до рецидиву належатимуть випадки перевищення швидкості:
– на 31-40 км/год – 800/1600 злотих,
– на 41-50 км/год – 1000/2000 злотих,
– на 51-60 км/год – 1500/3000 злотих,
– на 61-70 км / год – 2000/4000 злотих,
– на 71 км/год і більше – 2500/5000 злотих.
Основне джерело фото: Shutterstock