Спідниця, представлена в рамках осінньої колекції модного будинку Dior, викликала суперечки серед китайських інтернет-користувачів і місцевих державних ЗМІ. Причина нібито в традиційному китайському жіночому одязі.
Деякі з обурених навіть вийшли на вулиці. Наприкінці липня невелика група демонстрантів протестувала біля паризького магазину відомого бренду на Єлисейських полях. Вони мали при собі банери французькою та англійською мовами, наприклад «Діор, перестань привласнювати свою культуру» або «Це традиційний китайський одяг». За даними Global Times, акцію протесту організувала група китайських студентів, до яких приєдналися демонстранти з інших міст Франції, а також з Іспанії та Італії. Подальші демонстрації плануються в Лондоні та Нью-Йорку.
ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ: Аватар носить Prada
Китайські ЗМІ про спідницю Dior
Плісирована спідниця з вовни та мохеру вперше з’явилася в липні, коли китайські інтернет-користувачі та державні ЗМІ звинуватили французький дім моди в тому, що він не записав, що його дизайн був натхненний китайським традиційним одягом, відомим як «мам’янцюнь». CNN цитує нещодавню редакційну статтю з People’s Daily, офіційного журналу Комуністичної партії Китаю, в якій він назвав дії Dior “безсоромними”, описуючи обурення в соціальних мережах як “цілком зрозуміле”. За словами протестувальників, Dior був натхненний спідницею часів династії Сун, яка почалася в 10 столітті. Деталь жіночого одягу була популяризована пізніше в династіях Мін і Цін. Сьогодні спідниці часто носять представники китайської субкультури «Ханьфу».
Китайці обурені новою спідницею Diorмат. прес-релізи
Водночас, обмінюючись аргументами в соцмережах, противники протестувальників вказують на західний дизайн одягу 20-го століття, який, на їхню думку, також може нагадувати новий наряд Dior.
Спідниця, яку виробник описує як «захоплююче дослідження минулого, сьогодення та майбутнього», є частиною колекції на осінь 2022 року. За даними CNN, він коштує 3800 доларів (понад 17 500 злотих), і насправді він коштував, тому що його більше немає у продажу.
Діор раніше критикували в Китаї
Dior вперше викликає обурення в Китаї. У 2019 році будинок моди вибачився за карту країни, яку використовували в китайському університеті, на якій не було Тайваню. Рік тому Dior розкритикували за кампанію фешн-фотографа Чень Мана, чий вибір «маленькооких» моделей нібито увічнює негативні західні стереотипи про китайців. Тоді The Beijing Daily запитала: «Вона азіатська в очах Dior?»
CNN запитав у представників Dior позицію щодо спідниці та виникаючих претензій, але, як він пише, не отримав відповіді.
ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ: Пелосі летить до Азії. Пекін застерігає від відвідування Тайваню
Основне джерело фото: мат. прес-релізи