Згідно з дослідженням італійських вчених, дівчата отримують кращі оцінки за однакову успішність, ніж хлопчики. Різниця між оцінками дівчат і хлопців тим більша, чим більше кількість класів. Дослідники з’ясували, чому це так – за це відповідають два механізми, якими підсвідомо керуються вчителі.
Аналіз даних щодо менш ніж 39 тисяч італійських студентів був опублікований у понеділок у Британському журналі соціології освіти. Її результати показують, що вчителі в школі зазвичай віддають перевагу дівчатам. Було показано, що навіть коли учні мають ідентичні компетенції, вчителі ненавмисно ставлять дівчатам вищі оцінки.
ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ: Чи великі результати польських підлітків у науці не досягнуті занадто високою ціною?
Дівчата отримують кращі оцінки
Щоб дослідити відмінності в оцінках, дослідники проаналізували результати, досягнуті італійськими учнями у віці 15-16 років. Результати анонімних стандартизованих тестів з математики та іноземних мов порівнювали з оцінками, отриманими підлітками на уроках з цих предметів. Хлопчики показали кращі результати на анонімних тестах з математики, а дівчата – з мовами. Проте ці відмінності не відображалися на оцінках, які учні отримували на уроках – там дівчата отримували вищі оцінки з обох предметів.
Потім дослідники проаналізували зібрані результати з точки зору типу та розміру школи, стажу та статі вчителя, а також розміру та гендерної різноманітності класів. Як виявилося, лише у випадку з математичними предметами ці фактори вплинули на оцінку. Причому різниця між оцінками дівчат і хлопців була тим більшою, чим чисельнішими були класи.
ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ: «У нас є готові рішення». Пікет вчителів перед Міносвіти
Підсвідомість вчителів
На думку авторів дослідження, дві підсвідомі форми поведінки вчителів сприяють кращим оцінкам дівчат. По-перше, ставлячи хлопцям нижчі оцінки, вони винагороджують риси характеру, які полегшують їх роботу і які також традиційно приписуються жіночій статі, наприклад спокій і охайність.
На думку дослідників, вчителі також повинні підвищувати дівчатам оцінки з математики, оскільки хлопчики статистично краще вміють цей предмет. Ця акція спрямована на те, щоб дівчата не відмовлялися вивчати предмет. У той же час, вони не так працюють з хлопцями, які зазвичай гірше володіють мовою.
За словами авторів дослідження, дослідження проводилися лише на італійських студентах, тому невідомо, чи існують подібні відмінності в оцінках дівчат і хлопців і в інших країнах.
ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ: Шкільна рада. Тут 10 злотих, там 15 злотих – ксеропапір це тільки початок, все дорожчає, батько заплатить
Forbes, Британський журнал соціології освіти, Sky News
Основне джерело фото: Shutterstock