На читання 7 хв Переглядів 33 Опубліковано
Техогляд – це перевірка працездатності та безпеки транспортних засобів. З кінця грудня 2021 року у Росії проведення цієї процедури стало обов’язковим не всім.
Власники автомобілів та мотоциклів, які використовують транспортні засоби в особистих цілях, можуть за законом не проводити техогляд. Машини, задіяні на підприємствах, і які вважаються, як комерційний транспорт, процедуру перевірки повинні проходити обов’язково.
Розглянемо нові правила техогляду для легкових автомобілів 2023, які тарифи чекають на водіїв, і що врахувати під час проходження процедури.
Що зміниться у 2023 році при проходженні техогляду?
У 2023 році на Росію чекають нові реформи, пов’язані з проходженням технічного огляду автомобіля. Вже було представлено так звану «дорожню карту», пов’язану з процедурою перевірки. Тим, кому потрібно проходити технічний контроль, чекає спрощення процедури, а також нові тарифи та правила.
Федеральна антимонопольна служба на даний момент займається їх розробкою і планується, що в середині весни 2022 вжиті заходи будуть представлені народу. А вже на початку літа вони почнуть діяти біля РФ.
Оператори, що займаються контролем транспортних засобів, обов’язково перевіряються відповідними органами. І якщо раніше цим займалася Спілка автостраховиків, то з 2023 року ці повноваження переходять до рук Росакредитації.
Ця організація запевняє, що зробить все для того, щоб спростити процес проходження техогляду. Насамперед запровадять так звані цифрові сервіси, що дозволяють зробити контроль за роботою операторів прозорим і максимально простим.
Як бачимо, зміни, передбачені реформою, стосуватимуться лише тих легкових автомобілів, які використовуються для отримання доходу та здійснення комерційної діяльності. Якщо ви використовуєте мотоцикл чи авто в особистих цілях, то нова «дорожня карта» вас не стосуватиметься.
Також буде запроваджено нові правила фотофіксації техогляду. Вони набудуть чинності з 1 березня 2023 року. Як тільки автомобіль прибув на діагностику до фахівців, потрібно зробити фототранспортний засіб.
В ЄАІСТО обов’язково потрібно завантажити в базу даних дві фотографії машини: до того, як вона прибула до оператора і після технічного контролю. До фото є кілька вимог. Машину має бути добре видно, особливо її колір, номери та марку.
Крім цього обов’язково потрібні:
- Координати зроблений знімок. Це дозволяє визначити, чи фото зроблено в місці технічного огляду.
- Точна дата.
- Час.
Якщо знімки не відповідатимуть вимогам або власник не завантажить їх до бази ЕАІСТО, то діагностичну картку він не отримає.
Також з 2023 року фотофіксація має додаткові вимоги:
- потрібно надати не просто фото авто, а разом із його власником;
- на фото має бути не лише передня частина авто, а й бічна (хоча б одна);
- ніяких фільтрів та фотоефектів на знімку бути не може.
Нагадаємо, що нові правила техогляду з 1 березня 2023 року стосуються лише легкових автомобілів, що використовуються для перевезення людей, вантажів або задіяні у комерції.
Перший техогляд на новій машині після покупки
Ще кілька років тому технічний огляд нового автомобіля був досить складним, займав багато часу та сил. Навіщо потрібна перевірка якості роботи, якщо транспортний засіб лише вийшов із конвеєра?
Перевірялася здебільшого не технічна справність ТС, яке комплектація: наявність аптечки, вогнегасника тощо. Але у 2023 році процедура отримання документа буде значно простішою.
Чи потрібно проходити техогляд на нову машину у 2023 році? Все залежить від транспортного засобу. Якщо ви купуєте нове авто, яке тільки зійшло з конвеєра, то займатися оформленням діагностичної картки не потрібно.
Якщо машині, що купується, від 4 до 10 років, то проводиться контроль працездатності.. Видається документ, який діятиме 2 роки. Якщо вік авто більше 10 років – техогляд діятиме лише 1 рік.
При цьому не має значення, який у автомобіля пробіг. Навіть якщо всі ці роки машина простояла в гаражі і жодного разу не виїжджала, документ потрібно отримувати обов’язково.
Обов’язковий технічний контроль також потрібен у таких випадках:
- Якщо змінився господар у автомобіля, якому понад 4 роки.
- Якщо було проведено втручання у конструкцію транспортного засобу.
- Основні агрегати змінились.
Спрощення техогляду легкових автомобілів у 2023 році
Ті власники транспортних засобів, які ще обов’язково повинні проходити технічний контроль, чекають на зміни, що роблять процедури простіше і швидше.
Нові правила техогляду у 2023 для легкових автомобілів виключають:
- перевірку потік двигуна;
- діагностику КПП (незалежно від того, встановлена ручна коробка або автоматична передача);
- не перевірятиметься кондиціонер або робота клімат-контролю;
- оператори не будуть дивитися, якщо аптечка в автомобілі, вогнегасник, та знак, що використовується під час виходу транспортного засобу з ладу.
Міністерство транспорту запевняє, що ці перевірки наразі не такі важливі. Також у 2023 році планується скоротити вимоги і до тих, хто проводитиме технічний контроль.
Нові тарифи на техогляд у 2023 році
У новинах змін техогляду в 2023 році ми бачимо, що вони стосуватимуться і тарифів на оформлення діагностичної карти. Федеральна антимонопольна служба найближчим часом має надати ціни, які діятимуть отримання документа.
На даний момент використовуються тарифні правила, запроваджені ще на початку 2012 року. Але оператори, які проводять перевірку транспортних засобів, вважають, що методика давно зжила себе. Сьогодні вартість інструментальної перевірки становить лише 600 рублів.
Фахівці стверджують, що цього мало і сума не може окупити навіть втрати якості обладнання, яке задіяно під час перевірки.
Зміни ФАС планують вже досить давно і через те, що нова методика поки що перебуває на стадії розробки, деякі області вже самостійно підвищили вартість технічного огляду транспорту.
Ось деякі зміни щодо регіонів:
- Амурська область – з 700 руб. до 1300 руб.
- Волгоградська область – з 450 до 550 руб.
- У Чувашії з 430 до 550 руб.
- У Алтайському краї – з 420 до 550 руб.
Загалом підвищення не значні й по інших регіонах.
Чи можливе скасування техогляду в 2023 році?
У 2023 році повного скасування техогляду транспортного засобу не буде. На даний момент його не проходять автомобілі, що використовуються для особистих цілей.
Обов’язкове отримання діагностичної картки стосується лише вантажних, пасажирських автомобілів та легкових, що використовуються для заробітку.
У тому числі нові правила техогляду 2023 року з 1 березня для легкових автомобілів у Криму також не передбачають повного скасування процедури.
Штраф за відсутність техогляду
Техогляд – це обов’язкова процедура для деяких видів легкового транспорту. І згідно із законом, якщо діагностичну картку водієм не було отримано, то буде виписано штраф.
У Кодексі Російської Федерації про адміністративні правопорушення навесні 2022 року було введено зміни щодо штрафів за відсутність документа, що підтверджує проходження технічного контролю.
Для організацій
Підвищення тарифів стосуватиметься здебільшого комерційного транспорту. Наприклад, вантажних автомобілів, зареєстрованих як таксі і таке інше.
Перевірятимуть автомобілі інспектори ДІБДР, а також із березня 2023 року вводиться фотофіксація камерами, які розташовані на дорогах. Штраф становитиме 2000 рублів, отримати його можна лише 1 раз на добу.
Для фізичних осіб
Фізичні особи, які використовують транспортний засіб для особистих цілей, техогляд за законом можуть не проводити. Саме тому виписати їм штраф на дорогах не можна. Але є винятки.
Наприклад, якщо транспортному засобу більше 4 років, і воно пройшло перереєстрацію (тобто змінився власник), то оформляти діагностичну карту потрібно. В іншому випадку, також чекає штраф у 2000 рублів.
Але фізичні особи, які використовують транспортні засоби з комерційною метою, також повинні проходити техогляд. Якщо цього не зробити в строки, встановлені законом, то на власника ТЗ чекає штраф.
Інспектор ДІБДР, якщо помітить несправність роботи вашого авто під час пересування, може спрямувати на проходження контролю. І зробити водієві це потрібно буде обов’язково. Якщо видимих проблем у роботі немає, то такого повноваження працівники правоохоронних органів не мають.
Незважаючи на те, що легкові автомобілі, що використовуються в особистих цілях, не підлягають процедурі обов’язкового техогляду, це не означає, що власник транспортного засобу не повинен стежити за справністю.
Зверніть увагу, що скасування технічного контролю не означає, що не потрібно оформляти ОСАЦВ (автострахування). У разі, якщо буде доведено, що ДТП сталася через несправність авто, страхова компанія має право звернутися до суду та, можливо, звільнить себе від обов’язку виплатити компенсацію.
Це трапляється вкрай рідко, оскільки дрібні поломки нечасто спричиняють ДТП. Але власникам авто це обов’язково варто врахувати під час оформлення страховки.
Отже, ми розповіли про новий у техогляді легкових автомобілів у 2023 році, які чекають реформи, зміни тарифів. Будьте в курсі, щоб убезпечити себе від отримання штрафу.
На читання 7 хв Переглядів 33 Опубліковано
Техогляд – це перевірка працездатності та безпеки транспортних засобів. З кінця грудня 2021 року у Росії проведення цієї процедури стало обов’язковим не всім.
Власники автомобілів та мотоциклів, які використовують транспортні засоби в особистих цілях, можуть за законом не проводити техогляд. Машини, задіяні на підприємствах, і які вважаються, як комерційний транспорт, процедуру перевірки повинні проходити обов’язково.
Розглянемо нові правила техогляду для легкових автомобілів 2023, які тарифи чекають на водіїв, і що врахувати під час проходження процедури.
Що зміниться у 2023 році при проходженні техогляду?
У 2023 році на Росію чекають нові реформи, пов’язані з проходженням технічного огляду автомобіля. Вже було представлено так звану «дорожню карту», пов’язану з процедурою перевірки. Тим, кому потрібно проходити технічний контроль, чекає спрощення процедури, а також нові тарифи та правила.
Федеральна антимонопольна служба на даний момент займається їх розробкою і планується, що в середині весни 2022 вжиті заходи будуть представлені народу. А вже на початку літа вони почнуть діяти біля РФ.
Оператори, що займаються контролем транспортних засобів, обов’язково перевіряються відповідними органами. І якщо раніше цим займалася Спілка автостраховиків, то з 2023 року ці повноваження переходять до рук Росакредитації.
Ця організація запевняє, що зробить все для того, щоб спростити процес проходження техогляду. Насамперед запровадять так звані цифрові сервіси, що дозволяють зробити контроль за роботою операторів прозорим і максимально простим.
Як бачимо, зміни, передбачені реформою, стосуватимуться лише тих легкових автомобілів, які використовуються для отримання доходу та здійснення комерційної діяльності. Якщо ви використовуєте мотоцикл чи авто в особистих цілях, то нова «дорожня карта» вас не стосуватиметься.
Також буде запроваджено нові правила фотофіксації техогляду. Вони набудуть чинності з 1 березня 2023 року. Як тільки автомобіль прибув на діагностику до фахівців, потрібно зробити фототранспортний засіб.
В ЄАІСТО обов’язково потрібно завантажити в базу даних дві фотографії машини: до того, як вона прибула до оператора і після технічного контролю. До фото є кілька вимог. Машину має бути добре видно, особливо її колір, номери та марку.
Крім цього обов’язково потрібні:
- Координати зроблений знімок. Це дозволяє визначити, чи фото зроблено в місці технічного огляду.
- Точна дата.
- Час.
Якщо знімки не відповідатимуть вимогам або власник не завантажить їх до бази ЕАІСТО, то діагностичну картку він не отримає.
Також з 2023 року фотофіксація має додаткові вимоги:
- потрібно надати не просто фото авто, а разом із його власником;
- на фото має бути не лише передня частина авто, а й бічна (хоча б одна);
- ніяких фільтрів та фотоефектів на знімку бути не може.
Нагадаємо, що нові правила техогляду з 1 березня 2023 року стосуються лише легкових автомобілів, що використовуються для перевезення людей, вантажів або задіяні у комерції.
Перший техогляд на новій машині після покупки
Ще кілька років тому технічний огляд нового автомобіля був досить складним, займав багато часу та сил. Навіщо потрібна перевірка якості роботи, якщо транспортний засіб лише вийшов із конвеєра?
Перевірялася здебільшого не технічна справність ТС, яке комплектація: наявність аптечки, вогнегасника тощо. Але у 2023 році процедура отримання документа буде значно простішою.
Чи потрібно проходити техогляд на нову машину у 2023 році? Все залежить від транспортного засобу. Якщо ви купуєте нове авто, яке тільки зійшло з конвеєра, то займатися оформленням діагностичної картки не потрібно.
Якщо машині, що купується, від 4 до 10 років, то проводиться контроль працездатності.. Видається документ, який діятиме 2 роки. Якщо вік авто більше 10 років – техогляд діятиме лише 1 рік.
При цьому не має значення, який у автомобіля пробіг. Навіть якщо всі ці роки машина простояла в гаражі і жодного разу не виїжджала, документ потрібно отримувати обов’язково.
Обов’язковий технічний контроль також потрібен у таких випадках:
- Якщо змінився господар у автомобіля, якому понад 4 роки.
- Якщо було проведено втручання у конструкцію транспортного засобу.
- Основні агрегати змінились.
Спрощення техогляду легкових автомобілів у 2023 році
Ті власники транспортних засобів, які ще обов’язково повинні проходити технічний контроль, чекають на зміни, що роблять процедури простіше і швидше.
Нові правила техогляду у 2023 для легкових автомобілів виключають:
- перевірку потік двигуна;
- діагностику КПП (незалежно від того, встановлена ручна коробка або автоматична передача);
- не перевірятиметься кондиціонер або робота клімат-контролю;
- оператори не будуть дивитися, якщо аптечка в автомобілі, вогнегасник, та знак, що використовується під час виходу транспортного засобу з ладу.
Міністерство транспорту запевняє, що ці перевірки наразі не такі важливі. Також у 2023 році планується скоротити вимоги і до тих, хто проводитиме технічний контроль.
Нові тарифи на техогляд у 2023 році
У новинах змін техогляду в 2023 році ми бачимо, що вони стосуватимуться і тарифів на оформлення діагностичної карти. Федеральна антимонопольна служба найближчим часом має надати ціни, які діятимуть отримання документа.
На даний момент використовуються тарифні правила, запроваджені ще на початку 2012 року. Але оператори, які проводять перевірку транспортних засобів, вважають, що методика давно зжила себе. Сьогодні вартість інструментальної перевірки становить лише 600 рублів.
Фахівці стверджують, що цього мало і сума не може окупити навіть втрати якості обладнання, яке задіяно під час перевірки.
Зміни ФАС планують вже досить давно і через те, що нова методика поки що перебуває на стадії розробки, деякі області вже самостійно підвищили вартість технічного огляду транспорту.
Ось деякі зміни щодо регіонів:
- Амурська область – з 700 руб. до 1300 руб.
- Волгоградська область – з 450 до 550 руб.
- У Чувашії з 430 до 550 руб.
- У Алтайському краї – з 420 до 550 руб.
Загалом підвищення не значні й по інших регіонах.
Чи можливе скасування техогляду в 2023 році?
У 2023 році повного скасування техогляду транспортного засобу не буде. На даний момент його не проходять автомобілі, що використовуються для особистих цілей.
Обов’язкове отримання діагностичної картки стосується лише вантажних, пасажирських автомобілів та легкових, що використовуються для заробітку.
У тому числі нові правила техогляду 2023 року з 1 березня для легкових автомобілів у Криму також не передбачають повного скасування процедури.
Штраф за відсутність техогляду
Техогляд – це обов’язкова процедура для деяких видів легкового транспорту. І згідно із законом, якщо діагностичну картку водієм не було отримано, то буде виписано штраф.
У Кодексі Російської Федерації про адміністративні правопорушення навесні 2022 року було введено зміни щодо штрафів за відсутність документа, що підтверджує проходження технічного контролю.
Для організацій
Підвищення тарифів стосуватиметься здебільшого комерційного транспорту. Наприклад, вантажних автомобілів, зареєстрованих як таксі і таке інше.
Перевірятимуть автомобілі інспектори ДІБДР, а також із березня 2023 року вводиться фотофіксація камерами, які розташовані на дорогах. Штраф становитиме 2000 рублів, отримати його можна лише 1 раз на добу.
Для фізичних осіб
Фізичні особи, які використовують транспортний засіб для особистих цілей, техогляд за законом можуть не проводити. Саме тому виписати їм штраф на дорогах не можна. Але є винятки.
Наприклад, якщо транспортному засобу більше 4 років, і воно пройшло перереєстрацію (тобто змінився власник), то оформляти діагностичну карту потрібно. В іншому випадку, також чекає штраф у 2000 рублів.
Але фізичні особи, які використовують транспортні засоби з комерційною метою, також повинні проходити техогляд. Якщо цього не зробити в строки, встановлені законом, то на власника ТЗ чекає штраф.
Інспектор ДІБДР, якщо помітить несправність роботи вашого авто під час пересування, може спрямувати на проходження контролю. І зробити водієві це потрібно буде обов’язково. Якщо видимих проблем у роботі немає, то такого повноваження працівники правоохоронних органів не мають.
Незважаючи на те, що легкові автомобілі, що використовуються в особистих цілях, не підлягають процедурі обов’язкового техогляду, це не означає, що власник транспортного засобу не повинен стежити за справністю.
Зверніть увагу, що скасування технічного контролю не означає, що не потрібно оформляти ОСАЦВ (автострахування). У разі, якщо буде доведено, що ДТП сталася через несправність авто, страхова компанія має право звернутися до суду та, можливо, звільнить себе від обов’язку виплатити компенсацію.
Це трапляється вкрай рідко, оскільки дрібні поломки нечасто спричиняють ДТП. Але власникам авто це обов’язково варто врахувати під час оформлення страховки.
Отже, ми розповіли про новий у техогляді легкових автомобілів у 2023 році, які чекають реформи, зміни тарифів. Будьте в курсі, щоб убезпечити себе від отримання штрафу.