«Вони мстять» – але не конкретній людині чи інституції, а в похмурий період пандемії, коли подорожувати було дуже важко. Тепер вони надолужують згаяне, причому з подвоєною силою. Туристи йдуть все далі і далі все більшими групами. Те, що вдалося заощадити під час локдаунів, витрачають без жалю. Тенденції під назвою «мандрівка помсти» вже два роки тому, але вона має стати ще більш помітною в найближчі місяці.
Період пандемії COVID-19 був часом великого колапсу в туристичній галузі. Всесвітня туристична організація підрахувала, що у 2020 році та в перші місяці 2021 року кількість закордонних поїздок у світі скоротилася на 73%. Це означає, що понад мільярд мандрівників тимчасово зникли з ринку.
Наступні місяці були трохи кращими, але справжнє відновлення туристичної галузі було зафіксовано лише через рік. Згідно з даними ACI Europe (Міжнародна рада аеропортів – ред.), у першій половині 2022 року авіасполучення на Старому континенті зросло майже на 250%. порівняно з відповідним періодом минулого року.
ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ: Рейтинг найсонячніших напрямків для весняного відпочинку
Подорож помсти – що це таке?
У 2023 році триває реконструкція ринку. Дані пошукової системи авіарейсів Skyscanner показують, що майже половина (41%) туристів мають намір витрачати на подорожі більше грошей, ніж рік тому. Такі плани є частиною тренду під назвою «мандрівка помсти». «Це популярний термін у соціальних мережах, який виник у 2021 році, коли світ почав знову відкриватися, і люди вирішили надолужити втрачений час», — розповіла CNN Еріка Ріхтер, віце-президент Американського товариства туристичних консультантів. «Це ще один спосіб сказати: «Гей, життя коротке. Я хочу забронювати цю подорож. Я хочу проводити більше часу з сім’єю. Я хочу спілкуватися з людьми та природою. Я хочу досліджувати світ і шукати досвіду, змусить мене відчути себе живим», — додав Ріхтер, який водночас уникав фрази «подорож помсти».
Інший експерт, якого цитує CNN, Рорі Боланд з дослідницької організації Which?, також не прихильник цієї фрази. — Я не думаю, що «помста» — це вдале слово для того, що таке подорожі. (…) Однак я думаю, що ця фраза намагається передати бажання багатьох людей знову подорожувати, відвідувати нові місця та зустрічатися з людьми», — сказав Боланд.
Як туристи мстять
На порталі Euronews пояснюють, що туристи «мстять» різними способами. «Одні обирають подорожі всього життя, інші – довгоочікувані сімейні подорожі. Але мова йде не про повернення до когось – чи чогось – а про повернення втраченого часу та вражень», – наголошується в матеріалі Euronews. «Поза сумнівом, поїздка реваншу є відповіддю на пандемію COVID-19 і пов’язана зі скасуванням обмежень».
Euronews також зазначає, що після зняття обмежень багато туристів змінили пріоритети. Величезною популярністю користуються проздоровчі поїздки або подорожі, пов’язані з модним останнім часом гаслом «wellbeing», що означає просто турбота про благополуччя. Дані The Global Wellness Institute, які цитує портал, свідчать про те, що до 2025 року очікується, що ринок «оздоровчого туризму» зросте понад 20 відсотків, тобто більше, ніж будь-яка інша галузь цього сектора.
Туризм все ще нижче допандемічного рівня
Журнал The Economist зазначає, що хоча зростання туристичної індустрії насправді дуже очевидне, ринку доведеться почекати повернення до рівня до пандемії. Згідно з даними, наведеними газетою, цього року кількість людей, які подорожують за кордон, у світовому масштабі становитиме 1,6 мільярда. У 2019 році таких туристів було 1,8 млрд. Серед факторів, що перешкоджають відновленню галузі чотирирічної давності, «Економіст» вказує війну в Україні та сувору політику Китаю «нуль COVID», від якої місцева влада почала відмовлятися лише кілька місяців тому.
ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ: Міста з найкращим громадським транспортом. Двоє сусідів Польщі на подіумі
Основне джерело фото: Shutterstock