Мінінфраструктури підготувало проект щодо змін у технічних випробуваннях автомобілів. Згідно з положенням, має бути запроваджено обов’язок перевірки роботи системи eCall у деяких нових типах транспортних засобів.
Йдеться про проект наказу міністра інфраструктури про внесення змін до наказу про обсяг і спосіб проведення технічних випробувань транспортних засобів та шаблони документів, які використовуються при цих випробуваннях. Проект підготовлено у зв’язку з імплементацією директив ЄС у національні нормативні акти.
Згідно з інформацією на сайті Центру урядового законодавства, проект винесено на громадські консультації та заходи. Постанова набирає чинності 27 вересня 2022 року.
ДИВІТЬСЯ ПРОЕКТ ПОЛОЖЕННЯ
Перевірка роботи системи eCall
В основному зміни торкнуться власників автомобілів М1 та N1, оскільки під час періодичного технічного огляду транспортних засобів категорій М1 та N1, виготовлених після 31 березня 2018 року, обов’язковою буде перевірка роботи бортової системи eCall на основі номер екстреної допомоги 112.
Як пояснюється в обґрунтуванні, що додається до проекту, пристрої eCall встановлюються у всіх нових пасажирських і вантажних автомобілях до 3,5 тонн, затверджених після 31 березня 2018 року. Типи транспортних засобів, затверджені до 31 березня 2018 року, можуть бути модернізовані системою eCall на добровільній основі. «Послуга eCall на базі 112 є суспільною послугою, що представляє загальний інтерес, і тому має бути доступною для всіх споживачів безкоштовно. ECall автоматично активується у разі дорожньо-транспортної пригоди (через датчик перевантаження подушки безпеки) та сповіщає служби екстреної допомоги про інциденту навіть у тому випадку, якщо водій втратив свідомість», – читаємо.
Транспортні засоби категорії М1 – це транспортні засоби, призначені та виготовлені переважно для перевезення пасажирів та їх багажу та мають не більше восьми місць для сидіння на додаток до місця для сидіння водія. З іншого боку, транспортні засоби категорії N1 – це транспортні засоби, призначені та виготовлені переважно для перевезення вантажів, максимальна маса яких не перевищує 3,5 тонни.
Крім того, за даними ЄС, проект передбачає зміну назв несправностей зі значних на серйозні та з небезпечних на небезпечні. Положення також передбачають присвоєння кожному коду несправності одного типу несправності, «щоб зменшити сумніви діагноста щодо того, коли несправність слід класифікувати як незначну, серйозну чи небезпечну несправність». «Наразі у багатьох несправностях, які призвели до визнання технічного стану незадовільним, саме уповноважений діагност вирішував, коли існувала межа між незначною несправністю, великою несправністю, значною несправністю чи несправністю, яка представляла загрозу» – пояснили автори проекту.
За словами авторів проекту, «зміни до Положення про порядок проведення технічних випробувань призведуть до покращення технічного стану транспортних засобів на дорогах, що в свою чергу сприятиме підвищенню безпеки дорожнього руху та захисту навколишнього середовища».
Основне джерело фото: Shutterstock