Авторинок у Росії виглядає дивно. Вартість зросла в рази, частина компаній повністю пішла, а дилери розпродують залишки та намагаються закуповуватися на вторинному ринку. Водночас звичайні покупці шукають прогнози зміни цін на автомобілі у 2024 році, щоб визначитись: купувати щось, брати кредит чи спробувати накопичити на щось у майбутньому.
Що буде у 2024 році
Важко відповісти щось однозначне. Поки зберігається політична напруженість, а Росія існує за умов ізоляції, стандартні правила ринку перестають працювати. Навіть курсові коливання, від яких раніше залежав весь імпорт, наразі практично не впливають на споживачів.
Єдине, у чому можна бути впевненим – ціна на все зросте. На нові автомобілі точно. Салони продовжуватимуть накручувати прайс лише цього разу за рахунок додаткових послуг: кредитів, страховок, допродажів. Всім менеджерам надходитиме команда: без допів не продаємо.
Щоб давати прогнози, потрібно враховувати два фактори: насиченість галузі та загальний рівень інфляції.
Загальний рівень інфляції
Офіційний рівень інфляції на кінець 2023 року становить – 8-9%. Реальний коливатиметься в районі 10-15%, залежно від галузі. Мінімально подорожчають товари продовольчої групи, бо магазини всіма силами намагатимуться утримувати вартість. Максимальне зростання у преміальному сегменті. Автомобілі теж належать до цієї групи.
Додатково потрібно враховувати, що банківські кредити будуть вищими за інфляцію приблизно в 2 рази. Тому будь-який автокредит видаватиметься мінімум під 16%. Не має значення, це будуть чисті відсотки або додаткове підвищення + комісійні для автосалону.
Автомобілі
Авторинок залежить від виробника. Моделі компаній, які пішли з Росії, точно дорожчатимуть. Паралельний імпорт не врятує галузь. Мита та додаткові комісійні за ризики перевезення через кордон збільшуватимуть вартість мінімум у 2 рази.
Щодо вітчизняного ринку ситуація спірна. З одного боку – немає причин, щоб Лада подорожчала, а з іншого – Москвич за 2 млн. Складно уявити таку ситуацію, де одні продають китайські моделі з прайсом у 2 рази вище за оригінал, а інші просто залишатимуть на колишньому рівні.
Більшість аналітиків та експертів кажуть, що вітчизняний автопром подорожчає не більше ніж на 10%. Логіка проста – витрати на виробництво не зростають, отже, і ціни не повинні. Але якщо враховувати, що дилери існують в умовах, де вони практично перекриті доступом до Європи, потрібно буде добирати на ринку СНД.
Коли краще купувати машину
Частина людей все ще чекають на стабілізацію в автомобільній галузі. У найближчі 2-3 роки це навряд чи станеться. Якщо тільки всі європейські країни не відмовляться від своєї минулої риторики і не знімуть більшість обмежень, нічого не зміниться. Вартість всіх моделей зростатиме.
Якщо людина накопичувала протягом кількох років, краще купувати в міру можливості. Головне, дотримуватися кількох правил:
- обходити стороною дефіцитні моделі;
- купувати авто влітку;
- намагатися вибивати пропозиції без допів.
Найкраще купувати в періоди простою – влітку та перед новорічними святами. Тоді у дилерів найбільші знижки і в результаті можна заощадити 100-200 тис. рублів. Про авто з пробігом краще забути найближчим часом. На ринку дуже багато шахраїв, які користуються складною ситуацією. Набагато простіше переплатити за нову модель, а не намагатись грати в рулетку.
Автосалони
У середньому вартість нових автомобілів, які ввозять із інших країн, збільшилася на 25%. Більшість міжнародних компаній відмовилися працювати з РФ, тому довелося налагодити постачання паралельного імпорту. Витрати та ризики різко збільшилися, що спричинило додаткове збільшення ціни споживача.
Ситуація не зміниться у 2024 році. Більшість моделей провозитимуть обхідними шляхами. Вивезти машину з країни можна за її реальний прайс, але митні збори ніхто не скасовував. Ситуація не зміниться, а з урахуванням зростання інфляції, можна вважати, що вартість зросте ще на 10-12%.
Російський ринок б/в та перекупників
Уживані автомобілі ростуть за новими. 2022 року, коли автоконцерни почали йти з Росії, вторинний ринок виріс приблизно на 30%. Зараз можна продати авто з пробігом дорожче, ніж 5 років тому купував новий автомобіль.
В умовах, коли люди не мають можливості вибирати, доводиться задовольнятися тим, що є в наявності. При цьому реальні доходи людей впали не так сильно. Більшість людей, які відкладали на покупку автомобіля, навряд чи відмовляться від придбання, якщо ціна буде на 20% дорожчою.
Ситуація схожа на нерухомість. Зараз власники воліють зачекати на свого покупця, тому що у споживача практично немає вибору. Або купуєш за завищеною ціною, або чекаєш кілька років.
Ще один важливий фактор підвищення цін уживаних авто – скорочення автопарків. У Росії немає достатньо машин, щоб покрити споживчі запити. Попит у рази вищий за пропозицію, тому немає сенсу знижувати прайси.
Зміни через курс
Курс рубля може бути одним із чинників подорожчання. Національна валюта серйозно слабшає, і в 2024 може пробити 100 рублів в середньому. Це буде ще одним серйозним поштовхом нагору.
Вітчизняні моделі також зростуть у ціні. Через те, що конкуренти продаються дорожче, наші компанії не намагатимуться пропонувати дешевші варіанти. Навпаки, вони, як і завжди, підвищать розцінки, щоб отримати більше доходів і звітувати про продаж, щоб отримати ще більше бюджетних грошей.
Давати прогнози на автомобільний ринок у 2024 році надто складно. Якщо збережеться поточна геополітична напруженість та ізоляція, нічого не подешевшає. В умовах, де люди не мають вибору, дилери викручуватимуть ціни на максимум. Подорожчає абсолютно все, навіть вітчизняні моделі. Якщо частину санкцій поступово почнуть знімати, а компанії почнуть повертатися – тоді можна буде говорити про стабільне зростання економіки та зниження вартості.
Читайте також:
Авторинок у Росії виглядає дивно. Вартість зросла в рази, частина компаній повністю пішла, а дилери розпродують залишки та намагаються закуповуватися на вторинному ринку. Водночас звичайні покупці шукають прогнози зміни цін на автомобілі у 2024 році, щоб визначитись: купувати щось, брати кредит чи спробувати накопичити на щось у майбутньому.
Що буде у 2024 році
Важко відповісти щось однозначне. Поки зберігається політична напруженість, а Росія існує за умов ізоляції, стандартні правила ринку перестають працювати. Навіть курсові коливання, від яких раніше залежав весь імпорт, наразі практично не впливають на споживачів.
Єдине, у чому можна бути впевненим – ціна на все зросте. На нові автомобілі точно. Салони продовжуватимуть накручувати прайс лише цього разу за рахунок додаткових послуг: кредитів, страховок, допродажів. Всім менеджерам надходитиме команда: без допів не продаємо.
Щоб давати прогнози, потрібно враховувати два фактори: насиченість галузі та загальний рівень інфляції.
Загальний рівень інфляції
Офіційний рівень інфляції на кінець 2023 року становить – 8-9%. Реальний коливатиметься в районі 10-15%, залежно від галузі. Мінімально подорожчають товари продовольчої групи, бо магазини всіма силами намагатимуться утримувати вартість. Максимальне зростання у преміальному сегменті. Автомобілі теж належать до цієї групи.
Додатково потрібно враховувати, що банківські кредити будуть вищими за інфляцію приблизно в 2 рази. Тому будь-який автокредит видаватиметься мінімум під 16%. Не має значення, це будуть чисті відсотки або додаткове підвищення + комісійні для автосалону.
Автомобілі
Авторинок залежить від виробника. Моделі компаній, які пішли з Росії, точно дорожчатимуть. Паралельний імпорт не врятує галузь. Мита та додаткові комісійні за ризики перевезення через кордон збільшуватимуть вартість мінімум у 2 рази.
Щодо вітчизняного ринку ситуація спірна. З одного боку – немає причин, щоб Лада подорожчала, а з іншого – Москвич за 2 млн. Складно уявити таку ситуацію, де одні продають китайські моделі з прайсом у 2 рази вище за оригінал, а інші просто залишатимуть на колишньому рівні.
Більшість аналітиків та експертів кажуть, що вітчизняний автопром подорожчає не більше ніж на 10%. Логіка проста – витрати на виробництво не зростають, отже, і ціни не повинні. Але якщо враховувати, що дилери існують в умовах, де вони практично перекриті доступом до Європи, потрібно буде добирати на ринку СНД.
Коли краще купувати машину
Частина людей все ще чекають на стабілізацію в автомобільній галузі. У найближчі 2-3 роки це навряд чи станеться. Якщо тільки всі європейські країни не відмовляться від своєї минулої риторики і не знімуть більшість обмежень, нічого не зміниться. Вартість всіх моделей зростатиме.
Якщо людина накопичувала протягом кількох років, краще купувати в міру можливості. Головне, дотримуватися кількох правил:
- обходити стороною дефіцитні моделі;
- купувати авто влітку;
- намагатися вибивати пропозиції без допів.
Найкраще купувати в періоди простою – влітку та перед новорічними святами. Тоді у дилерів найбільші знижки і в результаті можна заощадити 100-200 тис. рублів. Про авто з пробігом краще забути найближчим часом. На ринку дуже багато шахраїв, які користуються складною ситуацією. Набагато простіше переплатити за нову модель, а не намагатись грати в рулетку.
Автосалони
У середньому вартість нових автомобілів, які ввозять із інших країн, збільшилася на 25%. Більшість міжнародних компаній відмовилися працювати з РФ, тому довелося налагодити постачання паралельного імпорту. Витрати та ризики різко збільшилися, що спричинило додаткове збільшення ціни споживача.
Ситуація не зміниться у 2024 році. Більшість моделей провозитимуть обхідними шляхами. Вивезти машину з країни можна за її реальний прайс, але митні збори ніхто не скасовував. Ситуація не зміниться, а з урахуванням зростання інфляції, можна вважати, що вартість зросте ще на 10-12%.
Російський ринок б/в та перекупників
Уживані автомобілі ростуть за новими. 2022 року, коли автоконцерни почали йти з Росії, вторинний ринок виріс приблизно на 30%. Зараз можна продати авто з пробігом дорожче, ніж 5 років тому купував новий автомобіль.
В умовах, коли люди не мають можливості вибирати, доводиться задовольнятися тим, що є в наявності. При цьому реальні доходи людей впали не так сильно. Більшість людей, які відкладали на покупку автомобіля, навряд чи відмовляться від придбання, якщо ціна буде на 20% дорожчою.
Ситуація схожа на нерухомість. Зараз власники воліють зачекати на свого покупця, тому що у споживача практично немає вибору. Або купуєш за завищеною ціною, або чекаєш кілька років.
Ще один важливий фактор підвищення цін уживаних авто – скорочення автопарків. У Росії немає достатньо машин, щоб покрити споживчі запити. Попит у рази вищий за пропозицію, тому немає сенсу знижувати прайси.
Зміни через курс
Курс рубля може бути одним із чинників подорожчання. Національна валюта серйозно слабшає, і в 2024 може пробити 100 рублів в середньому. Це буде ще одним серйозним поштовхом нагору.
Вітчизняні моделі також зростуть у ціні. Через те, що конкуренти продаються дорожче, наші компанії не намагатимуться пропонувати дешевші варіанти. Навпаки, вони, як і завжди, підвищать розцінки, щоб отримати більше доходів і звітувати про продаж, щоб отримати ще більше бюджетних грошей.
Давати прогнози на автомобільний ринок у 2024 році надто складно. Якщо збережеться поточна геополітична напруженість та ізоляція, нічого не подешевшає. В умовах, де люди не мають вибору, дилери викручуватимуть ціни на максимум. Подорожчає абсолютно все, навіть вітчизняні моделі. Якщо частину санкцій поступово почнуть знімати, а компанії почнуть повертатися – тоді можна буде говорити про стабільне зростання економіки та зниження вартості.
Читайте також: