Боти на базі штучного інтелекту можуть створювати текст або зображення за лічені секунди. Вони також можуть аналізувати дані та робити з них висновки. Вже зараз вони можуть успішно витіснити з ринку праці деяких представників багатьох галузей, але це явище тільки набирає обертів. «Business Insider» визначив 10 професій, у яких технології швидше за все замінять людей.
ChatbotGPT, штучний інтелект, який генерує текстові відповіді, був запущений у листопаді минулого року та вже викликав неабиякий резонанс. Бот вже написав статті, створив тексти пісень і навіть сценарій короткометражного фільму. У першу чергу це сприймається як конкуренція представників професій, заснованих на створенні контенту, але експерти підкреслюють, що явище заміни людської праці технологіями може охопити значно більшу частину ринку праці. «Business Insider» підготував список із 10 галузей, які незабаром можуть бути революціонізовані завдяки штучному інтелекту.
ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ: Штучний інтелект склав іспити з права та бізнесу в університетах. Вона також робила “дивовижні помилки”
ІТ-фахівці (кодери, програмісти, аналітики даних, програмні інженери)
Як зазначає “Business Insider”, кодування та програмування – складні навички, і попит на фахівців з ними постійно зростає. Але ChatGPT і подібні інструменти ШІ можуть зайняти деякі робочі місця в цій галузі. Марк Муро, співробітник Інституту Брукінгса, який вивчає вплив технологій на ринок праці, вважає, що передові технології можуть створювати коди швидше, ніж люди. Це означає, що компанії зможуть дозволити собі скорочувати робочі місця. «Те, що зараз вимагає цілої команди інженерів програмного забезпечення, можна зробити лише за допомогою кількох із них», — сказав він Business Insider.
Працівники ЗМІ (журналісти, копірайтери)
Генератори тексту на основі штучного інтелекту ще не здатні створювати якісну журналістику, але вони можуть писати прості тексти, наприклад, PR чи новини. Американський BuzzFeed вже оголосив, що має намір замінити частину своїх співробітників, які пишуть тексти та готують вікторини, на ботів.
«Аналіз та інтерпретація величезних обсягів мовних даних та інформації — це навичка, яку можна очікувати від генеративних технологій ШІ», — сказав Ану Мадгавкар, партнер McKinsey Global Institute. Вона також зазначила, що штучний інтелект у цих професіях на даний момент не буде самодостатнім. «У кожному з них важливу роль відіграє людське судження», — додала вона.
Юристи (адвокати, помічники юристів)
Так само, як працівники ЗМІ, юристи чи помічники юристів, вони вбирають великі обсяги інформації, обробляють її, а потім подають у зрозумілій формі, – пише Business Insider. «Дані насправді досить структуровані, дуже орієнтовані на мову і, отже, цілком піддаються генеративному ШІ», — пояснив Мадгавакар.
Проте портал зазначає, що, як і у випадку зі ЗМІ, повністю взяти на себе завдання юристів штучним інтелектом поки що неможливо. Технологія потребує людського нагляду.
ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ: Він виніс вирок за допомогою штучного інтелекту. «Задаючи запитання до заявки, ми не перестаємо бути суддями»
Аналітики ринку
Ринкові аналітики відповідають за аналіз ринкових даних і визначення тенденцій, які визначають напрямок маркетингової кампанії. «Це діяльність, з якою ми вже бачимо, може впоратися штучний інтелект», — сказав Муро.
Вчителі
Вчителі вже мають справу з впливом штучного інтелекту на їх професійну діяльність. Проте поки що це не забирає їхню роботу, а лише ускладнює. Все більше студентів користуються допомогою ботів під час написання рефератів чи вирішення контрольних робіт. Проте «Business Insider» прогнозує, що незабаром технологія зможе проводити уроки сама. – Штучний інтелект має деякі помилки та прогалини в знаннях, але їх можна легко виправити. ChatbotGPT вимагає лише навчання, каже Пенчен Ши з Рочестерського технологічного інституту, якого цитує New York Post.
ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ: OpenAI їде до польської школи. Чат ГПТ-3 пише випускний екзамен та іспит восьмикласника
Робота в сфері фінансів (фінансові аналітики, фінансові консультанти)
«Штучний інтелект може вловлювати тенденції ринку, вказувати на сильні та слабкі сторони інвестицій, інформувати нас про все це, а потім використовувати багато інших даних, наприклад, наданих фінансовими компаніями, для підготовки прогнозу найкращого набору інвестицій», — пояснив Муро. Він додав, що хоча аналітики заробляють багато грошей, частина їхньої роботи може бути автоматизована.
Біржові торговці
Біржова галузь вимагає від співробітників багато знань, але, як пояснює «Business Insider», часто саме знання можуть «поглинути» технології. А це означає, що навіть кваліфікованих спеціалістів теоретично можна замінити ботами. – Інвестиційні банки наймають людей відразу після коледжу і навчають їх два-три роки працювати як роботи в моделюванні в Excel. Шу сказав, що штучний інтелект може зробити це за них.
Графіка
У грудні Harvard Business Review опублікував статтю, в якій троє професорів: Аджай Агравал, Джошуа Ганс і Аві Голдфарб назвали DALL-E, інструмент штучного інтелекту, який генерує зображення за лічені секунди, потенційним проривом у графічній індустрії. «Надання мільйонам людей можливості створювати зображення та маніпулювати ними матиме величезний вплив на економіку», — сказав один учений, зазначивши, що прогрес у цій сфері може залишити деяких працівників галузі без роботи.
Бухгалтери
Як наголошує «Business Insider», бухгалтерський облік вважається стабільною галуззю, але в умовах динамічного розвитку штучного інтелекту навіть там є ризик втратити роботу. проф. Бретт Каравей з Університету Торонто сказав Global News Radio 640 Toronto, що люди, які працюють на роботах, які вимагають «інтелектуальної праці», перебувають у групі ризику. «Це щось нове, буде цікаво побачити руйнівний вплив[штучного інтелекту – ред.]на ринок праці», – сказав Каравей.
Фахівці з обслуговування клієнтів
Вже зараз багато компаній звільняються з найму співробітників, які обслуговують гарячу лінію, замінюючи їх ботами. «Business Insider» прогнозує, що розвиток штучного інтелекту прискорить цю тенденцію. Портал нагадує дослідження, проведене Gartner минулого року, яке показує, що до 2027 року боти будуть основним засобом спілкування з клієнтом у випадку приблизно 25 відсотків. підприємств.
Основне джерело фото: Shutterstock