Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej Polonus збирається побудувати нову автостанцію. За прикладом залізничників компанія хоче поєднати основну функцію з комерційністю. Більшу частину 44-метрової будівлі займуть офіси та готель. Станція має бути з’єднана з платформами станції Warszawa Zachodnia та з трамвайними зупинками, які будуть побудовані під залізничними коліями.
«Полонус» — державна компанія, що займається автобусними перевезеннями. Тут також знаходиться залізнична станція на Єрозолімській алеї, яка складається з похмурої будівлі та величезної площі з паркувальними місцями та зупинками для автобусів у всіх напрямках. Але новобудова має зводитися з іншого боку – між згаданим об’єктом, який пережив найкращі роки, та скляним входом до Західного вокзалу. Нині на цій площі є автостоянка. Незабаром «Полонус» має подати заявку на видачу умов забудови. Концепція передбачає, що будівля матиме висоту приблизно 44 метри, матиме два підземних і 10 надземних поверхів.
– Архітектурна концепція будівлі вокзалу та готелю комерційного призначення – це попереднє опрацювання і лише після отримання рішення щодо умов забудови стане відомо, чи збереже представлена концепція свою форму. Запропоновані рішення є відправною точкою для визначення деталей і кінцевого ефекту – дизайну будівлі, – сказала Малгожата Островська, фінансовий та адміністративний директор PKS Polonus.
Внизу вокзал, вгорі готель і офіси
Початкова концепція передбачає будівництво багатофункціональної будівлі. – Поверхи -1, 0 і +1 – це приміщення з домінуючою функцією автостанції, доповненої сервісними, комерційними та гастрономічними функціями. Щоб створити враження просторого інтер’єру та чіткої комунікації, ми спроектували багато проривів у стелях цих поверхів і сильно засклену, характерну вхідну зону, за якою будуть каси, – пояснила Евеліна Сєстржевітовська, архітектор студії EMA. хто готував концепцію. Архітектор зазначив, що таке планування дозволяє організувати головний зал очікування ПКС як на першому, так і на -1 поверсі.
На +2 поверсі буде офісно-адміністративна частина, конференц-частина, головний хол готелю з рестораном і зеленим садом. Проектом передбачено відведення верхніх поверхів під офісні та готельні цілі.
– З метою активізації передвокзальної площі та створення багатофункціонального, привабливого громадського простору в місті ми запропонували характерне велике скління вхідної стіни проектованого будинку та розміщення площі на першому та першому поверхах. підлогу з гастрономічною функцією, а також багато насаджень і місць для сидіння, щоб створити дружню «кімнату очікування», розташовану просто неба, – підкреслила Сєстшевітовська.
Домінуватимуть низькі насадження. – На наступних етапах проекту буде проаналізовано можливу можливість запровадження вищих насаджень на цій частині площі через тунель, що забезпечує доступ до залізничних платформ і зупинки Варшавського трамваю, розташованої безпосередньо під площею. Максимально можливе озеленення площі є одним із наших пріоритетів, – пояснив архітектор.
Підключення до трамвайного тунелю
Інвестиційні плани передбачають пряме з’єднання будівлі на рівні -1 з реконструйованим тунелем, що веде до залізничних платформ і до зупинки метро.
У підвалі нині модернізованої станції Warszawa Zachodnia буде побудований тунель, по якому в майбутньому будуть ходити трамваї. Під землею облаштують три зупинки, які нагадуватимуть станції метро. Це фрагмент більшої інвестиції – будівництва 20-кілометрової трамвайної лінії, яка з’єднає Волю з Віланувом. У 2025 році Варшавські трамваї хочуть виділити, серед іншого, 105 мільйонів злотих на роботи від Груєцької до залізничної станції.
Як повідомляє «Gazeta Stołeczna», після переїзду автовокзалу в нову будівлю стару планують знести. Інвестицію планують реалізувати в 2024-26 роках.

Так мав би виглядати Dworzec Zachodni після модернізації
Основне джерело фото: Студія ЕМА