Все нижче рівень води у Віслі. У вівторок вранці на висоті Віслинських бульварів вона впала до 30 сантиметрів. Проблемою для будівельників нового пішохідно-велосипедного мосту є стан річки. Баржі та штовхачі важко рухати, і їх оператори повинні бути обережними, щоб не зачепитися за дно.
Рівень річки Вісла на висоті Віслинського бульвару впав у вівторок після 8.00 до 30 сантиметрів. Останні дані Інституту метеорології та водного господарства свідчать, що протягом кількох днів рівень води на столичній ділянці річки систематично знижується. До рекорду залишилося небагато – 26 сантиметрів. Чисельник показував таке низьке значення двічі: у 2015 та 2018 роках.
Проблема з облаштуванням будівництва нового пішохідно-велосипедного мосту
Стан Вісли не сприяє підряднику нового пішохідно-велосипедного мосту через Віслу, який з’єднає береги на рівні Карової та Окшеї. В Управлінні муніципальних доріг визнають, що наразі роботи ведуться в обмеженому обсязі. «Низький рівень води є суттєвою перешкодою для подальшого будівництва. Цей стан обмежує маневреність суден на річці. Наїзд баржі або штовхача на елемент нерівного русла може призвести до серйозної поломки плавучого обладнання» – пояснюють дорожники.
Проте наголошують, що робота просувається, незважаючи на перешкоди. Більше уваги приділяється наземним завданням. Підрядник зосереджується на подальшому забиванні шпунтових паль, забиванні стін та зміцненні фундаментів переходу.
Це вже не перший випадок, коли роботи на руслі річки доводиться відкладати. Подібна ситуація мала місце навесні, з тією різницею, що рівень Вісли тоді був надто високий, щоб спокійно продовжувати забивати палі для спорудження опор.
Знайшли залишки післявоєнної понтонної переправи
Під час робіт підрядник натрапив на цікаву знахідку під водою. Виявилося, що на дні річки досі збереглися залишки старого понтонного мосту, збудованого 16 квітня 1948 року. У той час він з’єднував Карову з Шерокою, яка сьогодні називається Клопотовським.
Новий пішохідно-велосипедний перехід матиме півкілометра. Його ширина буде змінною – у найвужчому місці становитиме 6,9 метра, а над річкою розшириться до 16,3 метра. Довжина споруди досягне 452 метрів. Таким чином, він буде на 127 метрів довший за лондонський міст Міленіум. Пішоходи долають перехід за шість хвилин, велосипедисти – за дві.
Міст не буде розділений на пішохідну та велосипедну зони, тут також будуть місця для відпочинку. Освітлення об’єкта забезпечуватимуть джерела світла, розміщені в балюстрадах.
Відкриття переходу заплановано на 2024 рік. Вартість будівництва становить понад 120 мільйонів злотих.
Основне джерело фото: TVN24