Триває будівництво трамвайної лінії до Віланова. За даними Варшавських трамваїв, у зоні інвестиції для вирубки призначено 426 дерев. Це близько 28 відсотків існуючих деревних насаджень. Чиновники анонсують 640 компенсаційних посадок висотою не менше п’яти метрів.
Наприкінці тижня розпочнеться перший етап вирубки дерев для будівництва трамвая до Віланова. Роботи проводитимуться на ділянці між Пулавською та Бетховена. Водії трамваїв спрогнозували вирубку 116 дерев. 16 врятовано та буде пересаджено. – Будівництво нового трамвая викликає значні ускладнення як у наземній, так і підземній інфраструктурі. Це спричиняє зіткнення з існуючими зеленими насадженнями, – сказав Гжегож Станкевич, відповідальний за проект з боку Варшавських трамваїв.
Він підкреслив, що інфраструктура була побудована в 1950-х, 1960-х і 1970-х роках і в ті ж роки були висаджені дерева. – Ця зелень там висаджена хаотично, – зазначив він. Він пояснив, що дорожньо-колійна система, а також реконструкція підземної інфраструктури змушують втручатися в зелені насадження. – Буває, що це стикається з цією підземною частиною інвестицій, – додав він.
Зріжуть 426, але посадять понад 600
– Наразі на всьому шляху трамваю до Вілянова мають зрубати 426 дерев. 179 з них знаходяться на трамвайній смузі, а 247 – на узбіччі, – сказав Роберт Фосевич, головний спеціаліст з охорони навколишнього середовища Варшавського трамвая. Загалом по всій ділянці 1487 дерев. «Зрубані дерева становлять близько 28 відсотків усіх дерев», – зазначив він.
В обмін на зрізані дерева трамваї висадять мінімум 640 нових дерев висотою не менше 5 метрів і обхватом стовбура 25-30 сантиметрів. – Під час посадки ці дерева досягнуть другого поверху, – сказав Мацей Дуткевич, речник Варшавського трамвая.
>>> Будівництво трамвайної лінії до Віланова. Об’їзд для водіїв, зміни в розкладі громадського транспорту, закриті велодоріжки >>>
Пропоновані породи: липи голландська та дрібнолиста, платани лондонські, вишні японські, клени польові та дуби звичайні. Подекуди проектанти запланували три ряди дерев уздовж колій та проїжджої частини. Будуть також дерева спеціальної форми, крона яких потребує регулярної обрізки. Новинкою стануть і дерева, які з’являться на зупинках. Це будуть липи. 400 дерев висадить інвестор – компанія «Будімекс». Дерева будуть висаджені в Мокотові та Віланові. На доріжках буде седум, а вздовж доріжки – кущі, багаторічники та цибулинні квіти.
Кількість врятованих та видалених дерев може змінитися
– Під час наступних етапів реалізації нашої інвестиції кількість дерев, які можна врятувати, а також тих, які доведеться зрізати, може незначно змінитися, навіть якщо розташування мережі буде не запланованим, – сказав директор зі стратегічних інвестицій Варшавського трамваю Катажина Зярковська. – Перший етап робіт триватиме до 4 жовтня. Проте всю рубку мають завершити до березня 2023 року, – додала вона.
Будівництво всієї траси планується завершити на початку 2024 року, а будівельні роботи – до кінця 2023 року.
Trams Warszawskie запрошує мешканців на зустріч щодо інвестицій у середу, 14 вересня о 17:00 в ресторані Lotos на розі вулиць Chełmska та Belwederska.
Основне джерело фото: Томаш Зелінський / tvnwarszawa.pl