Понад п’ять тисяч літаків без пасажирів вилетіли з британських аеропортів за останні три роки, повідомляє The Guardian. На наступних 35 000 рейсів рівень заповнюваності становив менше 10 відсотків зайнятих місць.
The Guardian daily знайшла дані Британського управління цивільної авіації (CAA), які показують, що з 2019 року понад 5000. повністю порожні пасажирські літаки вилетіли або прибули в аеропорти Великобританії. Ще 35 тисяч. Комерційні рейси були майже порожні, їх заповненість становила менше 10 відсотків.
«Охоронець»: Тисячі «Примарних польотів»
У журналі зазначено, що половина всіх «примарних польотів» відбулася у Великобританії, а дві третини — у великих аеропортах Великобританії, включаючи Бірмінгем (1455 рейсів), Лутон (1307 рейсів) і Брістоль (758 рейсів). Як приклад наведено два проаналізовані квартали за останні три роки, обидва під час пандемії COVID-19. В одному з них 62 порожніх літаки вилетіли з лондонського аеропорту Лутон до Польщі, а в другому аж 663 літаки вилетіли з Хітроу до США чи навпаки без пасажирів.
The Guardian сказав, що причини «примарних польотів» залишаються незрозумілими, і що про них знають лише окремі авіакомпанії. Однією з причин порожніх рейсів могла стати дія авіакомпанії щодо збереження місць в аеропортах за так званим принципом «використай або втрати».
ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ: Lufthansa виконала 18 000 «порожніх рейсів»? Ми пояснюємо, звідки це неправдиве повідомлення
Відповідно до регламенту, щоб зберегти право на експлуатацію даного стикування (так званий слот), авіакомпанія повинна використовувати його не менше ніж на 80%. з’єднання. Йдеться про гарантування рейсів пасажирам навіть у разі тимчасової відсутності інтересу до даного сполучення з боку більшої кількості подорожуючих. Під час пандемії попит на авіаперельоти значно впав, тому авіакомпанії, можливо, були змушені працювати примарно, щоб не втратити місця у великих аеропортах.
Однак, як зазначає британський щоденник, правило «використай або втрати» було призупинено на початку пандемії та знову запроваджено лише в жовтні 2021 року, але з меншою вимогою на 50%. (з кінця березня цього року – 70 відсотків). Крім того, згідно з оприлюдненими даними, кількість «примарних рейсів» залишалася на однаковому рівні до і після коронавірусних обмежень, в середньому 130 абсолютно порожніх рейсів на місяць, що, на думку Guardian, може свідчити про те, що «примарні рейси» не були безпосередньо пов’язані з COVID-19.
За місяць було 1200 майже порожніх рейсів, з яких 80% були заброньовані. були закордонні рейси. Дві третини з них також припадає на найбільші британські аеропорти – Хітроу (10 467 рейсів), Манчестер (3309), Гетвік (2766) і Станстед (2197).
Іншими можливими причинами польотів без допомоги є зворотні рейси або необхідність переїзду на початку пандемії, але, як зазначає Guardian, це лише припущення.
ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ: Літак вилетів за межі злітної смуги, впав в озеро. Аеропорт тимчасово закрили
Реакція промисловості
На повідомлення журналу вже відреагували представники окремих аеропортів, навівши аргументи щодо обмежень, запроваджених у зв’язку з коронавірусом. Представник аеропорту Лутона сказав, що ситуація виникла через пандемічні обмеження та законодавчі вимоги щодо стану літака та ліцензування пілотів. Аналогічну заяву зробив речник аеропорту Брістоля, який вказав на проблеми, пов’язані з обслуговуванням літака. – Жоден оператор не керував би літаком, якби він не окупався чи не мав такої експлуатаційної потреби. Коли кордони закрили для пасажирів, авіакомпанії почали забезпечувати країни необхідними медичними препаратами, повідомив речник аеропорту Хітроу.
На оприлюднені дані також відповіла речниця асоціації Airlines UK. «З 2019 по 2022 рік у Великій Британії було здійснено мільйони рейсів, і лише мінімальна частина з них відбулася з невеликою кількістю пасажирів або без пасажирів через усілякі операційні причини, пов’язані з пандемією», – сказала вона.
ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ: Ще один тривожний звіт ВМО про наслідки зміни клімату. Ми прямуємо «до незвіданих територій знищення»
Вплив клімату
Опубліковані дані зустріли критичну реакцію з боку екологічних активістів, які зазначають, що повітряний транспорт є одним із найбільш шкідливих для клімату способів пересування. Це також одна з найменш екологічних видів діяльності людини.
«Оприлюднення цих даних є кроком у правильному напрямку, але нам потрібна більша прозорість, щоб зрозуміти, чому ця неефективна, забруднююча практика продовжується, і притягнути до відповідальності головних винних», — сказав Тім Джонсон з Федерації захисту навколишнього середовища авіації. В умовах кліматичної кризи шокує те, що так багато порожніх літаків спалювали викопне паливо, викидаючи в атмосферу ще більше CO2, додав він.
Основне джерело фото: Shutterstock