Одна з найвідоміших картин, яку приписують Яну Вермеру, насправді не є його – до таких висновків прийшли фахівці Національної галереї мистецтв у Вашингтоні. Твір міг бути намальований студентом, помічником або навіть донькою художника XVII століття.
Картина «Дівчина з флейтою», яку приписують нідерландському художнику Яну Вермеру, швидше за все, написана не ним або є підробкою. Дослідники з Вашингтонської національної галереї мистецтв прийшли до висновку, що робота, швидше за все, була створена в майстерні Вермеєра, але її автором був хтось інший.
«Дівчина з флейтою» вийшла не з рук пензля Вермеєра
На «Дівчині з флейтою» зображена молода жінка, яка сидить за столом, нахилившись ліворуч. У лівій руці тримає золоту флейту, а на голові капелюх. За даними Національної галереї мистецтв, загальний характер картини відноситься до стилю живопису Вермеєра, наприклад, через використання незвичайних пігментів або характерного використання відблисків, але її якість не відповідає стандартам художника. Щойно дослідники галереї підтвердили, що сумніви щодо авторства роботи виправдані та вважають «Дівчину з флейтою» лише створеною в майстерні художника в місті Делфт у Нідерландах. До таких висновків вони прийшли після детального аналізу шести картин, розташованих у Вашингтоні, які в різний час вважалися написаними Вермеєром. Мета аналізу полягала в тому, щоб зрозуміти, “що робить Vermeer Vermeer”. Три роботи були повністю підтверджені: «Зважування перлин» приблизно 1664 року, «Жінка, що пише листа» приблизно 1665 року та «Дівчина в червоному капелюсі» приблизно 1669 року були написані голландцем.
Авторство «Дівчини з флейтою» багато років сумнівалося фахівцями, хоча багато хто все ще вважав, що картину написав Вермеер. Серед них був Артур Вілок, колишній куратор Національної галереї мистецтв, який спочатку також сумнівався в авторстві картини, але кілька років тому передумав. Тим часом у новому аналізі дослідники не сумніваються, що «Дівчині з флейтою», написаній між 1669 і 1675 роками, не вистачає точності, з якою Вермеєр створював інші свої роботи.
ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ: Активісти пристали до картини Пікассо. «Ми повинні впасти за все, що дає нам безпеку»
Хто є автором твору?
На думку авторів аналізу, в 1942 році авторство картини, ймовірно, неправильно приписували Вермееру. Можливо, справжній автор був його учнем або помічником. Марджорі Віземан, яка займається в галереї північноєвропейським живописом, вважає, що автором міг бути член родини художника, швидше за все, його старша дочка Марія, якій на момент завершення роботи був 15-21 рік. За словами експерта, картину повинен був написати той, хто дуже добре розумів творчий процес Вермеєра та інструменти, які він використовував, але не зміг повністю відтворити його роботу. Вся справа в тому, як наноситься фарба. Якщо у Вермера поверхня картин була гладкою, то на картині «Дівчина з флейтою» вона в багатьох місцях зерниста. Також було помічено, що художник прагнув створити тонкі зелені тіні, злегка модулюючи кольори, а в «Дівчині з флейтою» тіні нанесені значно сильніше.
За словами Марджорі Віземан, «Дівчина з флейтою» була натхненна іншою автентичною роботою Вермеєра, «Дівчина в червоному капелюсі». Жінки на обох знімках схожі і, можливо, навіть представляють одну і ту ж модель. Проте особа жінки невідома.
ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ: Так могли б виглядати сьогодні принцеса Діана, Майкл Джексон, Фредді Мерк’юрі чи Курт Кобейн. «Як нічого не сталося»
Основне джерело фото: Shutterstock
Одна з найвідоміших картин, яку приписують Яну Вермеру, насправді не є його – до таких висновків прийшли фахівці Національної галереї мистецтв у Вашингтоні. Твір міг бути намальований студентом, помічником або навіть донькою художника XVII століття.
Картина «Дівчина з флейтою», яку приписують нідерландському художнику Яну Вермеру, швидше за все, написана не ним або є підробкою. Дослідники з Вашингтонської національної галереї мистецтв прийшли до висновку, що робота, швидше за все, була створена в майстерні Вермеєра, але її автором був хтось інший.
«Дівчина з флейтою» вийшла не з рук пензля Вермеєра
На «Дівчині з флейтою» зображена молода жінка, яка сидить за столом, нахилившись ліворуч. У лівій руці тримає золоту флейту, а на голові капелюх. За даними Національної галереї мистецтв, загальний характер картини відноситься до стилю живопису Вермеєра, наприклад, через використання незвичайних пігментів або характерного використання відблисків, але її якість не відповідає стандартам художника. Щойно дослідники галереї підтвердили, що сумніви щодо авторства роботи виправдані та вважають «Дівчину з флейтою» лише створеною в майстерні художника в місті Делфт у Нідерландах. До таких висновків вони прийшли після детального аналізу шести картин, розташованих у Вашингтоні, які в різний час вважалися написаними Вермеєром. Мета аналізу полягала в тому, щоб зрозуміти, “що робить Vermeer Vermeer”. Три роботи були повністю підтверджені: «Зважування перлин» приблизно 1664 року, «Жінка, що пише листа» приблизно 1665 року та «Дівчина в червоному капелюсі» приблизно 1669 року були написані голландцем.
Авторство «Дівчини з флейтою» багато років сумнівалося фахівцями, хоча багато хто все ще вважав, що картину написав Вермеер. Серед них був Артур Вілок, колишній куратор Національної галереї мистецтв, який спочатку також сумнівався в авторстві картини, але кілька років тому передумав. Тим часом у новому аналізі дослідники не сумніваються, що «Дівчині з флейтою», написаній між 1669 і 1675 роками, не вистачає точності, з якою Вермеєр створював інші свої роботи.
ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ: Активісти пристали до картини Пікассо. «Ми повинні впасти за все, що дає нам безпеку»
Хто є автором твору?
На думку авторів аналізу, в 1942 році авторство картини, ймовірно, неправильно приписували Вермееру. Можливо, справжній автор був його учнем або помічником. Марджорі Віземан, яка займається в галереї північноєвропейським живописом, вважає, що автором міг бути член родини художника, швидше за все, його старша дочка Марія, якій на момент завершення роботи був 15-21 рік. За словами експерта, картину повинен був написати той, хто дуже добре розумів творчий процес Вермеєра та інструменти, які він використовував, але не зміг повністю відтворити його роботу. Вся справа в тому, як наноситься фарба. Якщо у Вермера поверхня картин була гладкою, то на картині «Дівчина з флейтою» вона в багатьох місцях зерниста. Також було помічено, що художник прагнув створити тонкі зелені тіні, злегка модулюючи кольори, а в «Дівчині з флейтою» тіні нанесені значно сильніше.
За словами Марджорі Віземан, «Дівчина з флейтою» була натхненна іншою автентичною роботою Вермеєра, «Дівчина в червоному капелюсі». Жінки на обох знімках схожі і, можливо, навіть представляють одну і ту ж модель. Проте особа жінки невідома.
ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ: Так могли б виглядати сьогодні принцеса Діана, Майкл Джексон, Фредді Мерк’юрі чи Курт Кобейн. «Як нічого не сталося»
Основне джерело фото: Shutterstock