Чарльз «Чак» Йегер, пілот ВПС США, 14 жовтня 1947 року першим подолав звуковий бар’єр і благополучно приземлився. Революційний політ експериментального літака Bell X-1 відкрив нову сторінку в авіації, довівши можливість літати на надзвукових швидкостях.
Під час Другої світової війни йшов швидкий технічний прогрес, і в небі з’явилися перші ракетні та реактивні літаки. Тоді пілоти помітили, що при наближенні до 1000 км/год, тобто швидкості звуку, їхні літаки сильно вібрували, а керма переставали працювати. У багатьох випадках відламувалися крила, частини хвоста, а коли вони виходили з-під контролю, машини падали.
Саме тому в 1945 році американські інженери з Bell Aircraft Corporation почали роботу над експериментальним ракетним літаком, головним завданням якого було перевищення швидкості звуку – тобто близько 1225 км / год.
ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ: Він зіткнувся віч-на-віч із «демоном швидкості». Він переміг і став легендою
Перший надзвуковий політ
Це мистецтво вперше стало успішним 75 років тому. 14 жовтня 1947 року пілот Чарльз «Чак» Єгер за кермом Bell X-1 першим переміг швидкість звуку в горизонтальному польоті. Рекордний політ відбувся над висохлим озером Роджерс у пустелі Мохаве, Каліфорнія.
Машину спочатку підняли на велику висоту, підвісили до бомбардувальника Б-29, а потім від’єднали. Після запуску власної ракетної установки літак Х-1 на висоті понад 13 тис. метрів, досяг швидкості 1127 км/год. Таким чином, звуковий бар’єр подолано вперше. Пізніше Чарльз Єгер благополучно приземлився на дно висохлого озера.
Покриття експериментального польоту суворою військовою таємницею – через страх перед радянською агентурою – призвело до того, що світ дізнався про подолання звукового бар’єру лише через вісім місяців, у червні 1948 року.
Інноваційний політ довів можливість літати на надзвуковій швидкості, і незабаром привів до будівництва багатьох військових і цивільних літаків, здатних на це. Першим американським надзвуковим винищувачем 1953 року став північноамериканський F-100 Super Sabre.
7 грудня 2020 року Чарльз Єгер помер у віці 97 років у Лос-Анджелесі.
Основне джерело фото: ДВІДСХУБ – Джеймс Шульц
Чарльз «Чак» Йегер, пілот ВПС США, 14 жовтня 1947 року першим подолав звуковий бар’єр і благополучно приземлився. Революційний політ експериментального літака Bell X-1 відкрив нову сторінку в авіації, довівши можливість літати на надзвукових швидкостях.
Під час Другої світової війни йшов швидкий технічний прогрес, і в небі з’явилися перші ракетні та реактивні літаки. Тоді пілоти помітили, що при наближенні до 1000 км/год, тобто швидкості звуку, їхні літаки сильно вібрували, а керма переставали працювати. У багатьох випадках відламувалися крила, частини хвоста, а коли вони виходили з-під контролю, машини падали.
Саме тому в 1945 році американські інженери з Bell Aircraft Corporation почали роботу над експериментальним ракетним літаком, головним завданням якого було перевищення швидкості звуку – тобто близько 1225 км / год.
ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ: Він зіткнувся віч-на-віч із «демоном швидкості». Він переміг і став легендою
Перший надзвуковий політ
Це мистецтво вперше стало успішним 75 років тому. 14 жовтня 1947 року пілот Чарльз «Чак» Єгер за кермом Bell X-1 першим переміг швидкість звуку в горизонтальному польоті. Рекордний політ відбувся над висохлим озером Роджерс у пустелі Мохаве, Каліфорнія.
Машину спочатку підняли на велику висоту, підвісили до бомбардувальника Б-29, а потім від’єднали. Після запуску власної ракетної установки літак Х-1 на висоті понад 13 тис. метрів, досяг швидкості 1127 км/год. Таким чином, звуковий бар’єр подолано вперше. Пізніше Чарльз Єгер благополучно приземлився на дно висохлого озера.
Покриття експериментального польоту суворою військовою таємницею – через страх перед радянською агентурою – призвело до того, що світ дізнався про подолання звукового бар’єру лише через вісім місяців, у червні 1948 року.
Інноваційний політ довів можливість літати на надзвуковій швидкості, і незабаром привів до будівництва багатьох військових і цивільних літаків, здатних на це. Першим американським надзвуковим винищувачем 1953 року став північноамериканський F-100 Super Sabre.
7 грудня 2020 року Чарльз Єгер помер у віці 97 років у Лос-Анджелесі.
Основне джерело фото: ДВІДСХУБ – Джеймс Шульц