На читання 7 хв Переглядів 2.6к. Опубліковано
Населення Північної Пальміри росте дуже стрімко. Проблема навантаження як у наземному, і у підземному транспорті загострюється щорічно. Багато хто працює на іншому кінці міста. Метро для них – найбільш швидкий та зручний спосіб пересування.
Однак на платформах нерідкі нещасні випадки. Що не дивно, адже вони переповнені людьми, які кудись поспішають. Тому розширення метрополітену стає необхідністю, призначеною для створення комфортних умов не лише мешканцям міста, а й гостям.
Насправді, мережа підземних тунелів розширюється ще з моменту введення в експлуатацію – з 1955 року. У 2023 карту метро СПб теж буде трохи скориговано.
План розвитку метро СПб
Санкт-Петербург називають культурною столицею Росії. Це друге за значимістю місто країни (після Москви). Нові житлові комплекси виростають тут, практично як гриби після дощу. Розширюються також промислові райони міста. Дуже багато хто приїжджає до Пітера в гонитві за кращим життям. Його обирають для навчання молодь, а старші вирішують будувати тут кар’єру.
Державна програма від 2011 року передбачає збільшення довжини метрополітену. Існує 2 основних документи, що регламентують план розвитку метро Санкт-Петербурга:
- Генеральний план СПб. Був скоригований урядом міста у 2019 році;
- Програма “Розвиток транспортної системи СПб”. Також регулярно доповнюється. Останній раз був нещодавно – 2020-го.
Особливо цікаво те, що планується додавання кільцевої лінії в плані метро Санкт-Петербург. Орієнтовно виконання робіт триватиме п’ять років: з 2023 по 2028 роки.
Приморський район
Цей район посідає перше місце за кількістю населення, що ускладнює пересування. До ЧС світу 2018 року було завершено будівництво двох станцій “зеленої” гілки. Так відвідувачі метрополітену могли розглянути вестибюлі “Новокрестовської” та “Бігової”.
Згідно з планом розвитку Петербурзького метрополітену, з 2023 по 2025 рік планується розширення Невсько-Василеострівської лінії. Завдяки чому, у місті з’явиться ще два вестибюлі:
- “Туристська”;
- “Шувалівський проспект” (“Планерна”).
Що значно полегшить життя мешканців кількох новобудов приморського району.
Красносільський район
Цей район стоїть на шостому місці за кількістю людей. Крім того, Фінська затока – одне з улюблених місць петербуржців і часто відвідуване туристами. Колись район дуже любили забудовники, але зараз він відчуває дефіцит уваги з їхнього боку. Причина – повна відсутність метро та постійне перенесення термінів будівництва. Через що Красносільський давно вже зарахований до найпроблемніших у плані доступності.
Його житлові комплекси знаходяться набагато далі “крокової” доступності від платформ. Однак це не заважає людям заселятися у сприятливому місці. Що посилює навантаження на наземний транспорт.
У році Кролика очікується відкриття станції “Південно-Західна” (СПБ, кут проспекту М. Жукова та вулиці М. Казакова). Проте громадяни ставляться до цієї обіцянки дещо скептично.
Василеостровський район
На даний момент на всій “Ваську” є лише 2 вестибюлі. На тимчасовий відрізок з 2023 до 2025 року прогнозується запуск додаткових виходів з:
- “Балтійській”;
- “Василеострівській”;
- “Приморський”.
У 2023 році в південній частині Василівського острова завершиться будівництво “Гірського інституту”. Його збудують на перетині Великого проспекту та 24-25 ліній Василівського острова. Називатиметься він на честь однойменного навчального закладу, що знаходиться поруч. Чому “Спаська” перестане бути останньою в правобережній лінії.
Адміралтейський район
Центральна частина Санкт-Петербурга, що відкриває доступ до найкрасивіших місць, фонтанів, культових магазинів, а також всесвітньо відомого Маріїнського театру та консерваторії ім. Н. А. Римського-Корсакова. Новою станцією метро СПб тут стане “Театральна”. Вона буде збудована на вул. Глінки.
Однак, за деякими даними, будівництво вестибюля буде закінчено до 2024 року. І це при тому, що відкриття вестибюлю було обіцяно ще 2012 року.
Красносільсько-Калининська лінія
“Коричнева” гілка починається з “Обвідного каналу” і закінчується “Південно-Західною”. У році Кролика фінішує будівництво станції метро Санкт-Петербурга Путіловська. Згідно з запевненнями, вона стане пересадковою. Тобто, у пасажирів з’явиться можливість перейти на “червону” гілку – “Кіровський завод”.
Всеволожський район
Не варто очікувати на нововведення в році Кролика. Згідно зі схемою розвитку метро СПб, довгоочікувана “Кудрово”, конкурс на підготовку проектної документації якої було оголошено ще у 2019 році, планується до відкриття лише у 2025 році. Цікаво те, що будівництво вестибюлю, який тоді ще називався “Народним”, почалося далекого 1980 року. Однак несподівано перервалося до 1997 – забракло грошей на продовження.
На щастя, вже за кілька років на Мурманському шосе з’являться два вестибюлі. Що суттєво розвантажить “Вулицю Дибенка”. От тільки жителям Кудрово, як і раніше, доведеться витрачати час на дорогу.
Кільцева лінія
Нехай Санкт-Петербург і поступається Москві за площею та кількістю проживаючих, він також потребує проектування власної Кільцевої. Новини про будівництво в метро СПб станцій, що утворюють коло, часто з’являються в ЗМІ. При цьому сама ідея стара. І виникла за 5 років до запуску метро. Доказом цього є “Спортивна”, яка спочатку проектувалась двоплатформною, з можливістю стати пересадковою.
Введення заплановане поетапне. Орієнтовно, коли обіцяється запуск стартового відрізку “Північної хорди” – 2028-2030 роки. Відповідно до проекту, він простягнеться від перспективного “Великого проспекту” до другого вестибюлю “Лісовий”. При цьому буде можливий перехід на існуючу “Василеострівську”.
Загалом у складі кільця буде 15 станцій. Принаймні поки що заявлено саме стільки. Нововведення суттєво розвантажать метрополітен та наземний транспорт, дозволять мешканцям та гостям комфортно пересуватися Північною Пальмірою. Крім того, деякі витрачатимуть менше часу на поїздки, їхній маршрут спроститься. Досягнуто це буде завдяки збільшенню вузлів пересадки, появі нових додаткових платформ у ряду існуючих.
Нові станції та лінії метро в Санкт-Петербурзі в 2023 році
Таким чином, Державна програма передбачає глобальне розширення метрополітену за рахунок відкриття в метро Санкт-Петербург нових станцій і платформ. Причому зміни будуть не тільки в центрі або на знайомих гілках, а й у віддалених ділянках:
- Стрільне;
- Авіамістечку;
- Пулкове.
Вони поки що не опрацьовані і тим більше не затверджені документально. На схемі шляхового розвитку вони позначені начерками. Однак наївно розраховувати, що все станеться відразу. Плани розвантаження розтягнуті на перспективу. У році Кролика петербуржці зможуть відвідати та скористатися за призначенням лише:
- “Путилівській”;
- “Південно-Західний”;
- “Гірським інститутом”.
“Путилівська”
Назва пов’язана з первісним найменуванням Кіровського заводу. Корінні мешканці знають, що до 1922 року він іменувався Путіловським. Згідно із заявленими планами, вона дозволить робити пересадку. Але примітна буде зовсім іншим. Справа в тому, що вона стане першою у Північній столиці, оснащеною двома каскадами ескалаторів. Її вестибюль, згідно з проектом, виходить на вулицю Васі Алексєєва, між проспектами Маршала Говорова та Стачек.
“Південно-Західна”
Вона продовжить Червоно-Калінінську лінію від центру на південний схід. Роботи над нею стартували у 2013 році, відкриття обіцялося у 2022. Однак будівництво було перервано через ЧС 2018. Відновилося все лише у 2015 році, але потім знову застопорилося через пандемію, локдауни та економічний спад.
2021 року анонсувалося перенесення урочистого відкриття на 2024 рік, але керівництво проекту пообіцяло завершення вчасно. Так, у 2023 році вестибюль відчинить двері на перетині проспекту імені Жукова та вулиці імені Казакова, тому друге найменування – “Казаківська”.
“Гірський інститут”
Вона завершить правобережну лінію. Своєю назвою, затвердженою у 2014 році, завдячує Гірському інституту. Однак вихід буде в іншому напрямку. Розташування планується на перетині Великого пр. та 24-25 ліній Василівського острова. Що дозволить пасажирам здійснювати перехід на “Великий проспект-2”.
Як виглядатиме схема метро СПб у 2023 році
Згідно зі схемою метро Петербурга, у 2023 році підземка збільшиться на три платформи:
- Правобережну лінію доповнить “Гірський інститут”. Стане частиною помаранчевої гілки і позначатиметься відповідним кольором.
- Красносільсько-Калінінську – “Путилівська” та “Південно-Західна”. Продовжать “коричневу” гілку і схематично намітяться цим же кольором.
Усі вони розташовані у центрі Пітера, що дозволить знизити завантаженість наземного транспорту. Однак кожна відноситься до типу глибокого закладання. А це ускладнює будівельні роботи, підвищує тривалість їх виконання. Крім того, процесу заважають різні стоп-фактори, на зразок пандемії, спецоперації та інших ситуацій, які потребують позапланових витрат. Керівники проекту намагаються дотримуватися термінів, проте це не завжди виходить.
На читання 7 хв Переглядів 2.6к. Опубліковано
Населення Північної Пальміри росте дуже стрімко. Проблема навантаження як у наземному, і у підземному транспорті загострюється щорічно. Багато хто працює на іншому кінці міста. Метро для них – найбільш швидкий та зручний спосіб пересування.
Однак на платформах нерідкі нещасні випадки. Що не дивно, адже вони переповнені людьми, які кудись поспішають. Тому розширення метрополітену стає необхідністю, призначеною для створення комфортних умов не лише мешканцям міста, а й гостям.
Насправді, мережа підземних тунелів розширюється ще з моменту введення в експлуатацію – з 1955 року. У 2023 карту метро СПб теж буде трохи скориговано.
План розвитку метро СПб
Санкт-Петербург називають культурною столицею Росії. Це друге за значимістю місто країни (після Москви). Нові житлові комплекси виростають тут, практично як гриби після дощу. Розширюються також промислові райони міста. Дуже багато хто приїжджає до Пітера в гонитві за кращим життям. Його обирають для навчання молодь, а старші вирішують будувати тут кар’єру.
Державна програма від 2011 року передбачає збільшення довжини метрополітену. Існує 2 основних документи, що регламентують план розвитку метро Санкт-Петербурга:
- Генеральний план СПб. Був скоригований урядом міста у 2019 році;
- Програма “Розвиток транспортної системи СПб”. Також регулярно доповнюється. Останній раз був нещодавно – 2020-го.
Особливо цікаво те, що планується додавання кільцевої лінії в плані метро Санкт-Петербург. Орієнтовно виконання робіт триватиме п’ять років: з 2023 по 2028 роки.
Приморський район
Цей район посідає перше місце за кількістю населення, що ускладнює пересування. До ЧС світу 2018 року було завершено будівництво двох станцій “зеленої” гілки. Так відвідувачі метрополітену могли розглянути вестибюлі “Новокрестовської” та “Бігової”.
Згідно з планом розвитку Петербурзького метрополітену, з 2023 по 2025 рік планується розширення Невсько-Василеострівської лінії. Завдяки чому, у місті з’явиться ще два вестибюлі:
- “Туристська”;
- “Шувалівський проспект” (“Планерна”).
Що значно полегшить життя мешканців кількох новобудов приморського району.
Красносільський район
Цей район стоїть на шостому місці за кількістю людей. Крім того, Фінська затока – одне з улюблених місць петербуржців і часто відвідуване туристами. Колись район дуже любили забудовники, але зараз він відчуває дефіцит уваги з їхнього боку. Причина – повна відсутність метро та постійне перенесення термінів будівництва. Через що Красносільський давно вже зарахований до найпроблемніших у плані доступності.
Його житлові комплекси знаходяться набагато далі “крокової” доступності від платформ. Однак це не заважає людям заселятися у сприятливому місці. Що посилює навантаження на наземний транспорт.
У році Кролика очікується відкриття станції “Південно-Західна” (СПБ, кут проспекту М. Жукова та вулиці М. Казакова). Проте громадяни ставляться до цієї обіцянки дещо скептично.
Василеостровський район
На даний момент на всій “Ваську” є лише 2 вестибюлі. На тимчасовий відрізок з 2023 до 2025 року прогнозується запуск додаткових виходів з:
- “Балтійській”;
- “Василеострівській”;
- “Приморський”.
У 2023 році в південній частині Василівського острова завершиться будівництво “Гірського інституту”. Його збудують на перетині Великого проспекту та 24-25 ліній Василівського острова. Називатиметься він на честь однойменного навчального закладу, що знаходиться поруч. Чому “Спаська” перестане бути останньою в правобережній лінії.
Адміралтейський район
Центральна частина Санкт-Петербурга, що відкриває доступ до найкрасивіших місць, фонтанів, культових магазинів, а також всесвітньо відомого Маріїнського театру та консерваторії ім. Н. А. Римського-Корсакова. Новою станцією метро СПб тут стане “Театральна”. Вона буде збудована на вул. Глінки.
Однак, за деякими даними, будівництво вестибюля буде закінчено до 2024 року. І це при тому, що відкриття вестибюлю було обіцяно ще 2012 року.
Красносільсько-Калининська лінія
“Коричнева” гілка починається з “Обвідного каналу” і закінчується “Південно-Західною”. У році Кролика фінішує будівництво станції метро Санкт-Петербурга Путіловська. Згідно з запевненнями, вона стане пересадковою. Тобто, у пасажирів з’явиться можливість перейти на “червону” гілку – “Кіровський завод”.
Всеволожський район
Не варто очікувати на нововведення в році Кролика. Згідно зі схемою розвитку метро СПб, довгоочікувана “Кудрово”, конкурс на підготовку проектної документації якої було оголошено ще у 2019 році, планується до відкриття лише у 2025 році. Цікаво те, що будівництво вестибюлю, який тоді ще називався “Народним”, почалося далекого 1980 року. Однак несподівано перервалося до 1997 – забракло грошей на продовження.
На щастя, вже за кілька років на Мурманському шосе з’являться два вестибюлі. Що суттєво розвантажить “Вулицю Дибенка”. От тільки жителям Кудрово, як і раніше, доведеться витрачати час на дорогу.
Кільцева лінія
Нехай Санкт-Петербург і поступається Москві за площею та кількістю проживаючих, він також потребує проектування власної Кільцевої. Новини про будівництво в метро СПб станцій, що утворюють коло, часто з’являються в ЗМІ. При цьому сама ідея стара. І виникла за 5 років до запуску метро. Доказом цього є “Спортивна”, яка спочатку проектувалась двоплатформною, з можливістю стати пересадковою.
Введення заплановане поетапне. Орієнтовно, коли обіцяється запуск стартового відрізку “Північної хорди” – 2028-2030 роки. Відповідно до проекту, він простягнеться від перспективного “Великого проспекту” до другого вестибюлю “Лісовий”. При цьому буде можливий перехід на існуючу “Василеострівську”.
Загалом у складі кільця буде 15 станцій. Принаймні поки що заявлено саме стільки. Нововведення суттєво розвантажать метрополітен та наземний транспорт, дозволять мешканцям та гостям комфортно пересуватися Північною Пальмірою. Крім того, деякі витрачатимуть менше часу на поїздки, їхній маршрут спроститься. Досягнуто це буде завдяки збільшенню вузлів пересадки, появі нових додаткових платформ у ряду існуючих.
Нові станції та лінії метро в Санкт-Петербурзі в 2023 році
Таким чином, Державна програма передбачає глобальне розширення метрополітену за рахунок відкриття в метро Санкт-Петербург нових станцій і платформ. Причому зміни будуть не тільки в центрі або на знайомих гілках, а й у віддалених ділянках:
- Стрільне;
- Авіамістечку;
- Пулкове.
Вони поки що не опрацьовані і тим більше не затверджені документально. На схемі шляхового розвитку вони позначені начерками. Однак наївно розраховувати, що все станеться відразу. Плани розвантаження розтягнуті на перспективу. У році Кролика петербуржці зможуть відвідати та скористатися за призначенням лише:
- “Путилівській”;
- “Південно-Західний”;
- “Гірським інститутом”.
“Путилівська”
Назва пов’язана з первісним найменуванням Кіровського заводу. Корінні мешканці знають, що до 1922 року він іменувався Путіловським. Згідно із заявленими планами, вона дозволить робити пересадку. Але примітна буде зовсім іншим. Справа в тому, що вона стане першою у Північній столиці, оснащеною двома каскадами ескалаторів. Її вестибюль, згідно з проектом, виходить на вулицю Васі Алексєєва, між проспектами Маршала Говорова та Стачек.
“Південно-Західна”
Вона продовжить Червоно-Калінінську лінію від центру на південний схід. Роботи над нею стартували у 2013 році, відкриття обіцялося у 2022. Однак будівництво було перервано через ЧС 2018. Відновилося все лише у 2015 році, але потім знову застопорилося через пандемію, локдауни та економічний спад.
2021 року анонсувалося перенесення урочистого відкриття на 2024 рік, але керівництво проекту пообіцяло завершення вчасно. Так, у 2023 році вестибюль відчинить двері на перетині проспекту імені Жукова та вулиці імені Казакова, тому друге найменування – “Казаківська”.
“Гірський інститут”
Вона завершить правобережну лінію. Своєю назвою, затвердженою у 2014 році, завдячує Гірському інституту. Однак вихід буде в іншому напрямку. Розташування планується на перетині Великого пр. та 24-25 ліній Василівського острова. Що дозволить пасажирам здійснювати перехід на “Великий проспект-2”.
Як виглядатиме схема метро СПб у 2023 році
Згідно зі схемою метро Петербурга, у 2023 році підземка збільшиться на три платформи:
- Правобережну лінію доповнить “Гірський інститут”. Стане частиною помаранчевої гілки і позначатиметься відповідним кольором.
- Красносільсько-Калінінську – “Путилівська” та “Південно-Західна”. Продовжать “коричневу” гілку і схематично намітяться цим же кольором.
Усі вони розташовані у центрі Пітера, що дозволить знизити завантаженість наземного транспорту. Однак кожна відноситься до типу глибокого закладання. А це ускладнює будівельні роботи, підвищує тривалість їх виконання. Крім того, процесу заважають різні стоп-фактори, на зразок пандемії, спецоперації та інших ситуацій, які потребують позапланових витрат. Керівники проекту намагаються дотримуватися термінів, проте це не завжди виходить.