Сидіти в середньому ряду в задній частині палуби, бажано якомога ближче до заднього аварійного виходу – згідно з аналізом журналу “Тайм” кілька років тому, це статистично найбезпечніше місце у всьому літаку. Цього тижня The Conversation опублікував статтю, в якій австралійський професор авіації пояснив, чому рівень смертності в одних частинах літака вищий, ніж в інших.
Про те, які місця найбезпечніші, на порталі The Conversation розповів Дуг Друрі, професор авіації з CQUniversity в Мельбурні, Австралія. За його словами, літак за статистикою є найбезпечнішим видом транспорту. Конкретні дані показують, що ймовірність загинути в ДТП становить 1 до 112. Шанс загинути в ДТП як пішохід оцінюється в 1 до 700, як мотоцикліст – 1 до 900. З іншого боку, ймовірність загиблих в авіакатастрофі становить лише 1 з 900. 8000.
ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ: Батьки залишили дитину без квитка в аеропорту. Збиралися летіти без нього
Найбезпечніші місця в літаку
У своїй публікації він посилається на статтю, опубліковану в 2015 році журналом “Time”, в якій найбезпечніші місця в літаку визначали на основі авіаційних подій за останні 35 років. Потім журналісти проаналізували інформацію про 17 катастроф з точки зору розподілу жертв і тих, хто вижив, в окремих частинах машини. Вони показують, що найбезпечніші місця знаходяться в задній частині літака. Рівень смертності серед осіб, які займали їх під час аварій, становив 32 відсотки. Для порівняння, для середньої частини машини цей коефіцієнт склав 39 відсотків, для передньої – 38 відсотків.
Ще більші відмінності спостерігаються, коли ми беремо до уваги окремі ряди сидінь. Дані, проаналізовані Time, показують, що найбезпечнішим вибором є місце в середньому ряду в задній частині літака. 28% учасників дослідження загинули внаслідок нещасних випадків. пасажирів, які перебували в них під час аварії. Найменше шансів вижити мали ті, хто сидів у ряду, що примикав до проходу посередині літака. Смертність серед цих пасажирів склала 44 відсотки.
Дуг Друрі, професор авіації з Мельбурна, підкреслює в The Conversation, що ця статистика є логічною. Вчений пояснює, що хоча місця біля проходу теоретично пропонують найкращі можливості втечі, ті, що розташовані в середині машини, знаходяться в безпосередній близькості від паливних баків, розташованих у крилах. І це дискваліфікує їх як найбезпечніший варіант. У свою чергу пасажири, які займають середні місця, у разі катастрофи отримують буфер у вигляді людей, які сидять по обидва боки від них, пояснює австралійський професор.
Безпечніше ззаду?
У 2008 році дослідники з Університету Грінвіча опублікували дослідження, яке показало, що найбезпечнішими є ті місця, які знаходяться найближче до запасних виходів. Таких виходів три – по одному в передній, середній і задній частинах машини.
Як пояснює Друрі, ті, хто знаходиться поблизу переднього виходу, страждають від вищого рівня смертності в цій частині літака, а ті, хто знаходиться посередині, – згадана близькість паливних баків – це невигідно для тих, хто знаходиться посередині. . Ось і виходить, що у разі катастрофи найбезпечнішими – принаймні теоретично – є пасажири, які забронювали місця біля заднього запасного виходу.
ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ: Сильний вітер розгойдував літаки над Бостоном
Основне джерело фото: Shutterstock