Машина, керована штучним інтелектом у симуляції повітряного бою, не дала жодного шансу живому пілоту, повідомляють китайські ЗМІ. Він повинен був точніше передбачати хід бою, мати швидший час реакції і не хвилюватися про нестачу кисню. Це перша подібна симуляція, анонсована Китаєм, але подібні вже кілька років проводять і американці.
Висновки експерименту опубліковані в китайському науковому журналі Acta Aeronautica et Astronautica Sinica, на який посилається South China Morning Post. Китайські військові змоделювали повітряний поєдинок на близькій дистанції за участю двох невеликих безпілотних літальних апаратів: одним із землі керував справжній пілот винищувача, а іншим – штучним інтелектом (ШІ).
Пілот проти штучного інтелекту
Після зльоту пілот-людина негайно почав набирати висоту, щоб отримати перевагу на висоті, але штучний інтелект «передбачив його наміри, перевершив ворога та зумів підійти прямо за ним» і, таким чином, у позиції для збиття. Потім пілот пірнув до землі, намагаючись налякати ШІ, щоб він врізався об землю, але він знову передбачив його наміри та «влаштував засідку, чекаючи, поки пілот вирівняється». Інші маневри також не спрацювали, і вся симуляція була припинена приблизно через 90 секунд. Пілот-людина ні на мить не зміг отримати перевагу над машиною, керованою штучним інтелектом.
«З більшою обчислювальною потужністю штучний інтелект може точніше передбачити хід битви, щоб взяти на себе лідерство в протистоянні», — заявила команда вчених, яка проводила моделювання, під керівництвом професора Хуан Цзюньтао з відділу аеродинамічних досліджень Китайської народно-визвольної армії. і Центр розвитку в Сичуані. Дослідники також відзначили більшу чуйність літака, керованого машиною, а також відсутність необхідності брати до уваги такі проблеми, як надмірне перевантаження, ризик гіпоксії або страх смерті.
ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ: Японія приєдналася до британсько-італійської програми зі створення винищувача Tempest нового покоління
Поєдинки з автоматом
Китайці вперше оголосили про перемогу свого штучного інтелекту над пілотом винищувача, але Китай не перша країна, яка працює над розробкою такого типу алгоритмів. У США роботи в цьому напрямку ведуться вже півстоліття, а подібні симуляції, в тому числі з використанням реальних винищувачів, американці проводять вже як мінімум кілька років. За інформацією ЗМІ, у 2016 році вперше в них мав отримати перевагу штучний інтелект.
Однак найвідоміше з американських симуляцій було проведено в середині 2020 року. Алгоритм штучного інтелекту, розроблений на той час компанією Heron Systems, не дав шансів кільком найдосвідченішим пілотам винищувачів ВПС США, у наступних дуелях «збивши» їх п’ять разів, залишаючись весь час поза зоною досяжності. Створення цього алгоритму на той час вважалося проривом, але потребувало великої роботи вчених. Повідомлялося, що для вдосконалення свого алгоритму він був підданий загалом 4 мільярдам симуляцій, під час яких він практично накопичив досвід, який можна порівняти з 12 роками безперервних польотів.
ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ: Революція, яка може торкнутися кожного з нас. «Ринок кардинально зміниться»
South China Morning Post, New Scientist, tvn24.pl
Основне джерело фото: Міністерство національної оборони
Машина, керована штучним інтелектом у симуляції повітряного бою, не дала жодного шансу живому пілоту, повідомляють китайські ЗМІ. Він повинен був точніше передбачати хід бою, мати швидший час реакції і не хвилюватися про нестачу кисню. Це перша подібна симуляція, анонсована Китаєм, але подібні вже кілька років проводять і американці.
Висновки експерименту опубліковані в китайському науковому журналі Acta Aeronautica et Astronautica Sinica, на який посилається South China Morning Post. Китайські військові змоделювали повітряний поєдинок на близькій дистанції за участю двох невеликих безпілотних літальних апаратів: одним із землі керував справжній пілот винищувача, а іншим – штучним інтелектом (ШІ).
Пілот проти штучного інтелекту
Після зльоту пілот-людина негайно почав набирати висоту, щоб отримати перевагу на висоті, але штучний інтелект «передбачив його наміри, перевершив ворога та зумів підійти прямо за ним» і, таким чином, у позиції для збиття. Потім пілот пірнув до землі, намагаючись налякати ШІ, щоб він врізався об землю, але він знову передбачив його наміри та «влаштував засідку, чекаючи, поки пілот вирівняється». Інші маневри також не спрацювали, і вся симуляція була припинена приблизно через 90 секунд. Пілот-людина ні на мить не зміг отримати перевагу над машиною, керованою штучним інтелектом.
«З більшою обчислювальною потужністю штучний інтелект може точніше передбачити хід битви, щоб взяти на себе лідерство в протистоянні», — заявила команда вчених, яка проводила моделювання, під керівництвом професора Хуан Цзюньтао з відділу аеродинамічних досліджень Китайської народно-визвольної армії. і Центр розвитку в Сичуані. Дослідники також відзначили більшу чуйність літака, керованого машиною, а також відсутність необхідності брати до уваги такі проблеми, як надмірне перевантаження, ризик гіпоксії або страх смерті.
ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ: Японія приєдналася до британсько-італійської програми зі створення винищувача Tempest нового покоління
Поєдинки з автоматом
Китайці вперше оголосили про перемогу свого штучного інтелекту над пілотом винищувача, але Китай не перша країна, яка працює над розробкою такого типу алгоритмів. У США роботи в цьому напрямку ведуться вже півстоліття, а подібні симуляції, в тому числі з використанням реальних винищувачів, американці проводять вже як мінімум кілька років. За інформацією ЗМІ, у 2016 році вперше в них мав отримати перевагу штучний інтелект.
Однак найвідоміше з американських симуляцій було проведено в середині 2020 року. Алгоритм штучного інтелекту, розроблений на той час компанією Heron Systems, не дав шансів кільком найдосвідченішим пілотам винищувачів ВПС США, у наступних дуелях «збивши» їх п’ять разів, залишаючись весь час поза зоною досяжності. Створення цього алгоритму на той час вважалося проривом, але потребувало великої роботи вчених. Повідомлялося, що для вдосконалення свого алгоритму він був підданий загалом 4 мільярдам симуляцій, під час яких він практично накопичив досвід, який можна порівняти з 12 роками безперервних польотів.
ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ: Революція, яка може торкнутися кожного з нас. «Ринок кардинально зміниться»
South China Morning Post, New Scientist, tvn24.pl
Основне джерело фото: Міністерство національної оборони