У вівторок Управління міських доріг повідомило, що замінить 52,6 тис. ліхтарі на дорогах комунальної власності, підпорядкованих районам. На це радники виділили додатково 65 мільйонів злотих. Дорожники підрахували, скільки грошей можна залишити в міському бюджеті завдяки цій інвестиції.
Як нагадує ZDM, з початку року у Варшаві замінили арматуру натрієвих ламп на світлодіодні лампи SAVA. Щотижня їх збирають кілька сотень. Вони з’являються на всіх дорогах, які підпадають під дію ZDM. Станом на 20 червня їх було розвішено 7914 на понад 100 вулицях. Серед іншого вже встановлено нові світильники в Aleja Jana Pawła II, на вулицях Пулавській, Вольській чи Остробрамській. Однією з головних переваг нового освітлення є те, що ZDM вказує кращу видимість після настання темряви для всіх учасників дорожнього руху, але не тільки.
«Загалом 38 414 світильників SAVA, які висітимуть на наших дорогах до кінця першого кварталу 2023 року, за дванадцять місяців споживатимуть на 27,8 ГВт-год менше, ніж натрієві. під управлінням ZDM знизиться з 49,6 ГВт-год до 21,8 ГВт-год, тобто на 56%, тоді як кількість енергії, яку споживає все вуличне освітлення у Варшаві (не всі вулиці обслуговуються ZDM), впаде з 78,5 ГВт-год до 50,7 ГВт-год ( на 35 відсотків)», – пояснюють дорожники. Наразі місто платить 873 злотих брутто за МВт-год, тобто за тарифом з листопада 2021 року. Зараз ціна на енергоносії зросла до понад 1700 злотих. Завдяки новій арматурі місто може заощадити 23 мільйони злотих на рік. «При таких шалених цінах на енергоносії може виявитися, що ця економія буде вдвічі більшою», – наголосили дорожники.
ЗДМ замінить світильники на районних дорогах
ЗДМ відповідає за освітлення на міських вулицях, але у випадку з комунальними дорогами – це компетенція районних управлінь. Вулиці мікрорайону освітлені 61 608 світильниками. «Наразі лише 14 відсотків із них – це світлодіодні лампи. Решта, тобто трохи більше 52,6 тисячі, – це в основному більш-менш використані натрієві лампи, які дуже повільно замінюються. Крім того, в іншій мірі, коли йдеться до районів – наприклад, в Охоті світлодіодні світильники становлять аж 51 відсоток, а у Вавері лише 3,7 відсотка». – ЗДМ перераховує.
Аби пришвидшити процес заміни світильників на дорогах комунальної власності, про це подбає ЗДМ. На останній сесії Варшавської ради радники виділили на це додатково 65 мільйонів злотих. Дорожники оголосили, що почнуть інвестувати вже цієї осені. Світлодіодні лампи, які освітлюватимуть муніципальні дороги, будуть нагадувати світильники SAVA, але в переважній більшості випадків вони будуть менших розмірів – пристосовані до нижніх стовпів.
Місто заощадить на рахунках за електроенергію
Очікується, що заміна триватиме до осені 2024 року. У ЗДМ підрахували, що ліхтарі на районних вулицях витрачатимуться щорічно. 10 ГВт-год, що за нинішнім курсом близько 1700 злотих за МВт-год, буде переведено на рахунок у розмірі 17,3 мільйона злотих. Без заміни лампи споживали б 28 ГВт-год електроенергії, що означало б 49,4 мільйона злотих до оплати. Річна економія понад 32 мільйони злотих.
«Вартість інвестиції буде відшкодована протягом двох років», – зазначають дорожники. Крім того, після завершення заміни світильників на SAVY на вулицях, що підпорядковуються ZDM, та на міських дорогах річна плата за спожиту енергію у розмірі 1700 злотих за МВт-год у 2023 році становитиме 55,4 мільйона злотих. За відсутності модернізації освітлення вартість становила б 146,7 млн. злотих.
ZDM вказує на ще одну перевагу. «Нова фурнітура дозволяє набагато краще спрямовувати світловий промінь. Таким чином ми уникнемо освітлення всього навколо, а не дороги та тротуару. Але найбільше нова фурнітура не світить у вікнах варшавців, які живуть на вул. вулиця» – додають дорожники.
Основне джерело фото: ZDM