Літня розкрутка Orlen може посилити цінову конкуренцію на АЗС, вважають експерти. – Більшість операторів і концернів думають про певну реакцію, і можна очікувати деяких рекламних кампаній, – каже Урсула Цесляк з брокерського дому Reflex. За словами доктора Якуба Богуцького з e-petrol.pl, це буде «великим викликом для конкурентів Orlen».
У понеділок компанія Orlen запустила акцію для клієнтів програми лояльності Vitay. Він передбачає три заправки щомісяця до 50 літрів палива кожна зі знижкою 30 грошей за літр. Акція триватиме до кінця літніх канікул.
«Великий виклик для конкурентів Orlen»
– Святкові знижки на заправку в Orlen, безумовно, підвищать цінову конкуренцію на роздрібному ринку пального, адже їх запроваджує найбільша мережа станцій у Польщі, – каже в інтерв’ю TVN24 д-р Якуб Богуцький, аналітик паливного ринку e-petrol.pl. Бізнес.
За його словами, це буде великим викликом для конкурентів Orlen, як для великих мереж, так і для малих незалежних станцій. – Акція концерну «Плоцьк» широко розрекламована в ЗМІ і в період підвищеного святкового попиту на паливо може залучити велику групу клієнтів, які шукатимуть можливості для дешевшої заправки, – пояснює він.
Він додає, що в ситуації, коли прибутки операторів роздрібного ринку залишаються низькими, спроба боротися за нижчі ціни для конкурентів Orlen може виявитися невигідною, а ефективність звернення з повідомленням про власне просування гальмується шумом у ЗМІ, викликаним кампанія PKN Orlen, – підкреслює Богуцький.
Тим не менш, за словами Богуцького, «вплив цієї акції на ринок палива буде не таким очевидним, як у випадку загального зниження цін у дистриб’юторів, оскільки акція пов’язана з участю у програмі Vitay і турбує обмежена кількість палива за нижчими цінами».
Урсула Цешлак з BM Reflex вважає, що знижки, запроваджені Orlen, «здійснять великий тиск на станції, які знаходяться в тісній конкуренції та знаходяться в близькому розташуванні». – Це вже не кілька копійок, це відчутна сума, яку можна заощадити. Я думаю, що в багатьох випадках цими клієнтами можуть стати люди, які не є клієнтами Orlen, – наголошує аналітик в інтерв’ю TVN24 Business.
– Більшість операторів і концернів думають про певну відповідь, і можна очікувати деяких рекламних кампаній. Для перерахунку витрат і встановлення умов акції знадобиться час. У найгіршому становищі будуть найменші станції, особливо ті, які досі не користувалися такою політикою знижок – у них немає заявок чи програм лояльності. Ці окремі станції розташовані в менших містах, де подібні проекти ніколи не були потрібні, і раніше мали нижчі ціни на паливо, – пояснює Цесляк.
Він додає, що «можливе скорочення конкуренції, будь то у вигляді знижок чи акцій, не обов’язково означає, що всі малі станції будуть за межею беззбитковості». – Варто зазначити, що рівень роздрібних цін не включає непомірну маржу, яка б фінансувала рекламу в 0,30 злотих за літр, тому що на практиці це означало б зниження оптової ціни, – каже він.
Реакція конкурентів
Ми запитали інших операторів АЗС у Польщі, чи мають вони намір також запровадити знижки.
Прес-секретар АТ Магдалена Кандефер-Каньтох, доктор філософії, пояснює в коментарі для TVN24 Biznes, що «BP протягом багатьох років готувала для своїх клієнтів сезонні акції, включно з святковими акціями» і «також цього року наші клієнти можуть чекати цікавих пропозицій протягом кількох днів».
– Вже зараз у рамках щорічних святкових акцій наші клієнти, заправивши 25 літрів пального, отримують ваучер на 3 злотих у наше кафе Wild Bean, – розповідає речниця.
“Коло К як перша паливна мережа в Польщі, 11 травня цього року вона запустила привабливу пропозицію знижок для учасників програми лояльності EXTRA, яка є постійною, без уточнення окремих періодів акцій», – повідомляє TVN24 Biznes від імені Circle K Magda Górnicka з PR агентство Grayling.
Він додає, що «постійна пропозиція включає, серед іншого, знижки на паливо на станціях мережі, для всіх клієнтів, у тому числі для тих, хто обирає LPG (автогаз)», а «за допомогою знижки можна придбати до 85 літрів пального». зі знижкою одноразово на наших станціях. ціна», при цьому «знижкові ваучери надаються всім нашим клієнтам, у тому числі тим, хто оплачує заправку карткою флоту».
Shell він не відповів на наші запитання.
Мережі АЗС в Польщі
Кількість заправних станцій у Польщі на кінець першого кварталу 2022 року становила 7837, повідомляє Польська організація нафтової промисловості та торгівлі (POPiHN). Найбільшу кількість станцій мали незалежні оператори. Таких станцій на кінець березня було 3740.
Заправні станції в Польщіpopihn.pl
1814 пунктів працювали з логотипом PKN Orlen, 1581 АЗС продавали паливо для іноземних компаній (у тому числі BP – 561, Shell – 440, CircleK – 380). Grupa Lotos мала 523 станції, а поруч із мережами магазинів було 179 станцій.
Основне джерело фото: DarSzach / Shutterstock.com