Тисячі скасованих рейсів, довгі черги, страйки співробітників, нестача кадрів. Така ситуація у великих європейських аеропортах останніми тижнями. Величезні труднощі можуть позбавити туристів надії на перший безтурботний відпочинок після обмежень, спричинених пандемією COVID-19.
За останні кілька місяців в аеропортах багатьох європейських країн виникли серйозні збої через довгі черги, скасовані рейси або проблеми з поверненням багажу. Збої в Лондоні, Амстердамі, Парижі, Римі та Франкфурті зіпсували багатьом мандрівникам весняні подорожі.
Відпустка 2022 – клопоти з авіаперельотами
Багато авіакомпаній борються з серйозними кадровими проблемами, які змушують їх скасовувати рейси, а крім того, їм доводиться готуватися до страйків, запланованих незабаром у Бельгії, Іспанії, Франції та Скандинавії.
Під час пандемії, оскільки кількість рейсів скоротилася, також скоротилася зайнятість, особливо серед наземного персоналу. За даними лобістської групи Air Transport Action Group, під час пандемії було звільнено 2,3 мільйона людей у всьому світі, найбільше постраждали наземне обслуговування та перевірки безпеки.
Тепер, коли попит на авіарейси повертається до рівня до пандемії, в аеропортах не вистачає багажу, охорони, охорони та прибиральника, а авіакомпанії не можуть виконувати всі заплановані рейси.
Проблеми в аеропортах
Аеропорти Німеччини, Франції, Іспанії та Нідерландів намагаються запропонувати додаткові переваги, зокрема підвищення заробітної плати та премії для співробітників, які направляють своїх друзів на роботу, а провідні оператори вже оголосили про тисячі пропозицій роботи по всьому континенту. Swissport, який обслуговує пасажирів і вантажі в аеропортах по всьому світу, планує набрати близько 15 000 осіб. нових працівників у 2022 році.
Аеропорт Амстердама Схіпхол, наприклад, надав підвищення влітку на 5,25 євро (25 злотих) на годину за 15 000. працівників, які займаються охороною, обробкою багажу, транспортом та прибиранням, що становить 50 відсотків. підвищення для тих, хто має мінімальну заробітну плату. Однак наймати нових людей не повинно бути легко, оскільки під час пандемії деякі співробітники знайшли іншу роботу, а деякі більше не хочуть виконувати ручну роботу на місці в виснажливі зміни, якщо вони можуть працювати віддалено.
Основним фактором, що уповільнює прийняття на роботу, є час, необхідний для нових співробітників, щоб отримати сертифікати безпеки, наприклад, у Франції це займає до п’яти місяців для найбільш чутливих професій, за даними профспілки CFDT.
Щоб пом’якшити кадрові проблеми, такі аеропорти, як лондонський Хітроу і Шіпол, превентивно попросили авіакомпанії зменшити кількість рейсів. Лондонський аеропорт Гатвік зменшив пропускну здатність влітку, зменшивши кількість щоденних рейсів з 900 до 825 у липні та 850 у серпні. Це змусить авіакомпанії скасувати загалом тисячі рейсів, за даними Reuters, за статистикою приблизно кожен десятий.
Нестача кадрів і страйки
Самі авіакомпанії також скасовують рейси за власною ініціативою через нестачу персоналу. SAS Scandinavian Airlines, в якій цілих 40 проц. Під час пандемії було звільнено працівників, а з травня по серпень звільнено близько 4000 осіб. (5% від загальної кількості). EasyJet скасувала 40 щоденних рейсів до кінця липня, тоді як British Airways превентивно скоротила 8000 рейсів. регулярні рейси з березня по жовтень. Lufthansa планує закрити понад 3000 робочих місць цього літа. рейсів (4% від загальної кількості), а лоукостер компанії Eurowings також оголосив у липні на кілька сотень менше рейсів.
Аналітики, на які посилається Reuters, стверджують, що нестача робочої сили може призвести до підвищення витрат після літа, але поки рано судити, чи припинила галузь свою допандемійну модель постійного зростання товарообігу та скорочення витрат, які створили нові маршрути та тримали ціни на низькому рівні.
Бюджетні авіакомпанії в Європі, ймовірно, будуть серед працівників, які найбільше постраждали від загрозливих страйків.
Співробітники Ryanair планують страйк у багатьох європейських країнах у червні та липні. В Іспанії бортпроводники, незадоволені заробітною платою та умовами праці, страйкують з 30 червня по 1 і 2 липня. Як і португальські та бельгійські екіпажі, Іспанія також страйкувала з п’ятниці по неділю. Брюссельський аеропорт Завентем вже змушений був скасувати всі вильоти в понеділок через дії співробітників служби безпеки. Італійський персонал закликав до цілодобового страйку в суботу.
Іспанський бортпроводник EasyJet страйкує дев’ять днів у липні, з 1 по 3, з 15 по 17 і з 29 по 31 липня, повідомляє профспілка USO. Екіпаж протестує проти низьких зарплат, вимагаючи 40% зарплати. підвищення основної заробітної плати. Звернення в останню хвилину та загальна дезорганізація в easyJet навіть змусили профспілки заявити, що члени екіпажу стикаються з «серйозною загрозою безпеці», коли вони працюють у вихідні, щоб запобігти подальшим збоям, повідомляє Euronews.
Члени наземного та бортпроводного екіпажу British Airways вимагають, зокрема, на лінії відновити 10 відсотків. зниження заробітної плати, введене під час пандемії, коли попит на авіарейси різко впав через обмеження на поїздки. Близько 700 наземних працівників BA, які працюють в аеропорту Хітроу, вже оголосили про страйк у липні.
Після страйку 9 червня, який призвів до скасування чверті рейсів, що вилітають, наземний персонал паризьких аеропортів Шарль де Голль і Орлі планують 2 липня провести подальші протести, вимагаючи загального підвищення на 300 євро (1400 злотих).
Французька асоціація пілотів Alter, яка представляє трохи більше 10 відсотків Пілоти Air France запланували страйк на 25 червня, а близько 1000 датських, норвезьких та шведських пілотів скандинавських авіакомпаній SAS можуть страйкувати наприкінці червня.
Основне джерело фото: Антон Гвоздіков / Shutterstock