Проект змін до Закону про дорожній рух передано на розгляд комітету Верховної Ради з питань інфраструктури. Пропозиція відхилити законопроект у першому читанні не знайшла підтримки більшості депутатів. Нові норми передбачають, зокрема, зміни до технічного огляду транспортних засобів. Запроваджується обов’язковість документування фотоприсутності транспортного засобу під час технічних оглядів.
Йдеться про проект закону про внесення змін до Закону про дорожній рух та деяких інших актів, який підготувало Міністерство інфраструктури. Положення передбачає створення цілісної системи нагляду за технічними випробуваннями транспортних засобів та діяльністю станцій техогляду. Він має забезпечити високий рівень технічних випробувань та підвищити безпеку дорожнього руху, а також забезпечити ефективне реагування, усунення та запобігання порушенням, пов’язаним з проведенням технічного огляду транспортних засобів.
Перше читання проекту в Сеймі відбулося в четвер. Євродепутати відхилили пропозицію відхилити законопроект. За це проголосували 216 депутатів, проти – 227, утрималися – 2. Проект передали на розгляд у парламентський комітет з питань інфраструктури.
Нові рішення набирають чинності з 1 січня 2023 року, за винятком однієї норми, яка набирає чинності з дня, наступного за днем опублікування акта.
Положення покликані імплементувати Директиву ЄС 2014/45 / ЄС у польську правову систему. Як зазначено в пояснювальній записці, що додається до проекту, директива «встановлює мінімальні вимоги, необхідні для запровадження технічного випробування транспортних засобів окремими державами-членами ЄС, створюючи основу для створення належної та ефективної системи технічного випробування транспортних засобів».
«В той же час, Директива 2014/45 / ЄС дає можливість державам-членам ЄС посилювати вимоги, викладені в ній, з огляду на специфіку національної інфраструктури та структури транспортних засобів (…)», – додав.
Технічний огляд автомобіля – обов’язкові фото
Законопроект передбачає обов’язковість документування наявності транспортного засобу, сфотографованого під час проведення технічного огляду, та зберігання цієї документації на станції техогляду протягом п’яти років з дати проведення огляду. “Це рішення дозволить ідентифікувати та перевірити, чи дійсно транспортний засіб проходив техогляд. Фотодокументація кузова з номерним знаком та показаннями одометра в день техогляду, тобто всього дві фотографії. , були визнані необхідними», – зазначено в обґрунтуванні.
Відповідно до регламенту, фотографування транспортного засобу буде зроблено під час присутності транспортного засобу на стенді огляду для проведення технічних оглядів. «Фотодокументація містить також відомості про дату та час виготовлення документації», – додали.
Проект залишає підприємцю, який керує станцією техогляду, вільний вибір способу зберігання фотографій.
Можливий технічний огляд
Крім того, після набрання чинності нормами власники транспортних засобів матимуть можливість «переоглянути транспортний засіб». «У випадках, коли, на думку власника або власника транспортного засобу, є підозра, що вищезазначене випробування було проведено всупереч положенням закону, може бути використана така процедура. експертиза для перевірки сумнівних результат проведеної раніше технічної експертизи», – читаємо.
Проектом акта передбачено, що власник або власник транспортного засобу може звернутися до директора ТДТ у письмовій, паперовій або електронній формі з проханням про проведення повторного технічного огляду на пункті техогляду, де проводився огляд. Таку заяву потрібно буде подати протягом 2 робочих днів з моменту проведення експертизи.
В обґрунтуванні зазначено, що власник транспортного засобу не несе витрати на проведення технічного огляду у разі виявлення порушень у його проведенні діагностом. Витрати покриє підприємець, який керує станцією техогляду, де проводився тест. Витрати на таку експертизу, якщо не буде виявлено порушень, оплачують власники транспортних засобів.
Додаткова плата за тих, хто запізнився
Проект також передбачає введення плати за проведення технічної експертизи після визначеної дати. Згідно з припущеннями, якщо технічний огляд проводиться через 30 днів після визначеної дати, стягується подвійна плата за огляд.
«У разі проведення технічної експертизи після закінчення 30 днів після визначеної дати стягується додаткова плата в розмірі, що відповідає 100 відсоткам плати за проведення технічної експертизи», – зазначено в обґрунтуванні до проекту.
Однак будуть винятки. Новий збір не стягуватиметься, серед іншого, для транспортних засобів, строк періодичних випробувань яких закінчився під час тимчасового вилучення з руху або у разі пошкодження транспортного засобу, що становить серйозні пошкодження.
Якщо правила будуть введені в запропонованому вигляді, плата за технічний огляд, проведений через 30 днів після кінцевого терміну, у випадку, наприклад, легкового автомобіля, становитиме 196 злотих. Наразі додаткова плата за виконання тесту після закінчення терміну не стягується. Вартість своєчасного технічного огляду становить: 98 злотих – легковий автомобіль, 162 злотих – транспортні засоби, що працюють на газі, 62 злотих – мотоцикл, 153 злотих – вантажівка. Крім того, потрібно додати реєстраційний внесок у розмірі 1 злотого, який стягується, якщо іспит виконано із записом у свідоцтві про реєстрацію.
Додаткова плата за технічний огляд після визначеної дати є доходом Транспортно-технічної інспекції.
Основне джерело фото: Shutterstock