Дорожники оголосили тендер на оренду стоянки таксі на вулиці Емілії Плятер, що біля Центрального залізничного вокзалу. Контракт у колишнього господаря цього закладу закінчився в січні. З тих пір пасажири скаржаться на хуліганів, які швидко з’явилися в цьому місці. У свою чергу залізничники шукають корпорацію, яка заповнить зупинку між вокзалом і Злотими Тарасами.
Центральний – один з найбільших залізничних вокзалів Польщі. Щодня він обслуговує десятки тисяч мандрівників з усієї країни та з-за кордону. Деякі з них вирушають у подальшу подорож, уже навколо Варшави, на таксі.
«Чіткі та єдині умови перевезення»
«Ми хочемо, щоб обслуговування цього місця відбувалося впорядковано, тому десять років тому ми вирішили передати ділянку в оренду одній компанії. Існуючий орендар розірвав договір у січні, тому ми шукаємо нового. Це також буде великою зручністю для пасажирів, які зможуть розраховувати на зрозумілі та єдині умови перевезення», – повідомляє Управління міських доріг.
У розпорядженні орендаря буде шість паркомісць. Стартова ціна в тендері – 10 тис. злотих на місяць, а термін, на який дорожники хочуть підписати договір, – три роки. «Однією з умов провадження є також наявність у водіїв ліцензії на здійснення автомобільних перевезень на таксі», – наголошує ZDM. Очікує заявок на тендер до 23 серпня.
В останні місяці склалося враження, що таксомоторна мафія повернулася на вокзал. Не бракувало історій про аферистів, які вимагали непомірні суми за проїзд. Повернулися в 90-ті “На центральному вокзалі, на стоянці таксі. Божевілля. Один пропонує 150 злотих на Урсинув, інший 80 злотих. Що там відбувається????” – запитала Катажина Коленда-Залеська у Twitter журналіста «Фактів TVN».
Там же журналіст «Gazeta Wyborcza» Домініка Веловейська мала почути від таксиста, що він доїде до редакції на вулиці Черській за 80 злотих.
Дві офіційні зупинки на вулиці Емілії Платер
Пасажири знайшли дорогу на одну з двох зупинок на Emilli Plater, оскільки головна стоянка, розташована біля головного входу на Центральний вокзал, тобто з боку Золотих терас, закрита. – Його обгородили бетонними стовпами, а стоянки таксі немає. Офіційно вони не можуть туди потрапити, – повідомляє Матеуш Шмельтер з tvnwarszawa.pl.
З іншого боку будівлі, від алеї Єрозолімських, де встановлені намети для біженців з України, також не працює зупинка. – Територія не огороджена, але машини наразі там не рухаються, – розповідає наш кореспондент.
Тим часом від вулиці Емілії Плятер є дві позначені зупинки. Один прямо біля вокзалу, між будівлею і паркінгом, по вулиці, яка туди проходить (хоче здати в оренду ЗДМ). Другий знаходиться прямо на вулиці Емілії Платер. Як зазначив Шзмельтер, сьогодні обидва місця займають переважно таксисти, які не пов’язані з великими корпораціями. – Автомобілі від однієї з компаній, що підтримується в основному додатком, з’являються спорадично, – описує він. – Офіційні тарифи, які там діють, не перевищують трьох злотих за кілометр. Теоретично рахунки не повинні бути надмірними, – каже Матеуш Шмельтер.
ЗДМ: боротьба з шахрайством – завдання поліції
Прес-секретар ZDM Якуб Дибальський запевняє в інтерв’ю tvnwarszawa.pl, що тендер не є раптовою відповіддю на повідомлення про шахраїв. То чому дорожники понад півроку чекали пошуку нового орендаря? – Це зайняло стільки часу, тому що ми так довго готувалися до процедури, – пояснює Дибальський. – Про реакцію на звіти можна було більше говорити ще десяток років тому, коли з’явилася ідея здати цю зупинку в оренду, що допомогло облаштувати місце. З іншого боку, боротьба з «мафією» та шахрайством – це радше завдання міліції, – додає він.
Не тільки ЗДМ взявся за прибирання справ таксі в районі вокзалу. В інтерв’ю «Gazeta Stołeczna» Бартломей Сарна з PKP SA повідомив, що триває тендер на зупинку зі Злотих Тарас (дев’ять місць, смуга довжиною 112 метрів). Стартова ціна 33 000 злотих на місяць. Пропозиції можна подавати до 5 серпня.
tvnwarszawa.pl, “Gazeta Stołeczna”
Основне джерело фото: Матеуш Шмельтер / tvnwarszawa.pl